ساری،

برگزاری چهلمین دوره مسابقه های سراسری قرآن کریم در آمل

چهلمین دوره مسابقه های سراسری قرآن کریم در مرحله شهرستانی به میزبانی شهرستان آمل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام محمدهادی بهرامی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمل گفت: در این مسابقات 180 نفر در رشته های حفظ، قرائت ، ترتیل واذان در دو بخش برادران در دانشکده علوم ومعارف قرآنی وخواهران درمجتمع فرهنگی هنری بصیرت آستانه مبارکه امامزاده ابراهیم(ع) این شهرستان با هم رقابت کردند.

وی افزود: این مسابقه ها در رشته های حفظ از 5 جزء تا کل قرآن کریم، قرائت، ترتیل و اذان برگزار می شود و آزمون کتبی این مسابقه ها نیز در رشته معارف، تفسیر قرآن کریم، حفظ موضوعی، حفظ معارف، احادیث و عترت نیز پس از آن نیز در روزهای آینده برگزار خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با بیان اینکه در هر شهرستان این مسابقه ها به طور جداگانه برگزار می شود، گفت: برترین های این دوره از مسابقه ها که حائزین رتبه های اول تا سوم هر رشته در بخش آقایان و خانم ها هستند به مرحله استانی که پس از ماه مبارک رمضان برگزار می شود، راه می یابند.

حجت الاسلام بهرامی هدف از برگزاری این مسابقه را گسترش فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی و به ‌‎کارگیری آموزه‌های دینی در زندگی فردی و اجتماعی و پر جاذبه ترین اقدام فر هنگی برای انس جوانان به تعالیم اسلامی عنوان کرد.

وی افزود: برای پیشرفت علمی، نوآوری و سبک زندگی اسلامی باید به سراغ آیات وحی رفت و قرآن بهترین و کامل‌ترین تعالیم برای رسیدن به کمال انسانی در بر دارد و بهترین راه مبارزه با جنگ نرم، ترویج آموزه‌های قرآنی است.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه آمل گفت: آشنایی و انس با مفاهیم نورانی قرآن کریم از مهمترین ضرورت‌های فرهنگی و از وظایف آحاد جامعه اسلامی است.

شهرستان آمل مرحله استانی سی وهشتمین دوره مسابقات قرآن کریم را در دو بخش برادران وخواهران در سال 94 میزبانی کرده بود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار