معاون اقتصادی استاندار ایلام از موافقت دولت مرکزی عراق با بازگشایی مرز چیلات خبر داد.

بازگشایی مرز چیلاتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،حشمت‌الله عسگری معاون اقتصادی استاندار ایلام اعلام کرد: خوشبختانه بعد از پيگيري‌های متعدد مقامات استان ، ايجاد مرز مشترك چيلات بين دو استان ايلام و ميسان عراق توسط دولت عراق تصويب و برای اجرا به وزارت كشور عراق و استان ميسان ابلاغ شده است .

وی با بیان اینکه به زودي توسط يك كميته مشترك از دو كشور، عمليات اجرايي و بازگشايي این مرز  انجام خواهد شد، تصریح کرد: پيش از اين موافقت جمهوری اسلامي ايران برای اين مرز اعلام  و جانمايي لازم صورت گرفته بود. 

در اربعین سال گذشته مرز مهران به‌عنوان مرز اول موردتوجه زائران اربعین و  محبان اهل‌بیت از 20 کشور جهان  قرار گرفت و  همین امر تکمیل زیرساخت‌ها، ایجاد کنارگذرها، ساماندهی پایانه، توسعه‌ی تجهیزات الکترونیک و درمجموع تقویت‌ زیرساخت‌ها را ضروری کرده است. 

به گفته مسئولان استان مناسب‌ترین مرزی که همه بر روی آن اتفاق‌نظر داشتند و بارها در ستاد اربعین و بعضاً در جلسات شورای امنیت هم مطرح شده مرز چیلات دهلران است که جاده، خط انتقال آب و برق و فضای مناسب در این نقطه مرزی آماده است و مقامات استان «میسان» در دیدار با مسئولان استان بارها اعلام کرده‌ بودند که  دنبال جلب موافقت مقامات دولت مرکزی عراق هستند.


انتهای پیام/ ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.