سفر ترامپ به فلسطین اشغالی تحت تدابیر شدید امنیتی

"دونالد ترامپ" در ادامه سفر خود به خاورمیانه، تحت تدابیر شدید امنیتی امروز وارد فلسطین اشغالی خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، امروز عربستان را به مقصد فلسطین اشغالی ترک می‌کند. سفر ترامپ به فلسطین اشغالی دو روزه خواهد بود و طی آن با مقامات اسرائیلی و فلسطینی بطور جداگانه ملاقات می‌کند.

رئیس جمهور آمریکا مدعی شده است پرونده صلح اسرائیل و فلسطین را به منزل نهایی خواهد رساند؛ اما تاکنون هیچ توضیح روشنی از طرح و برنامه خود در این زمینه ارائه نداده است. ترامپ پیش از این گفته بود مایل است هر دو طرف بطور مستقیم با یکدیگر وارد مذاکره شوند تا به توافق صلح دست یابند.

ترامپ در اجلاس ریاض از کشورهای مسلمان و عرب خواست در مبارزه با افراط‌گرایی همکاری داشته باشند و تروریست‌ها را از روی زمین محو کنند. وی همچنین مدعی شد ایران عامل بی‌ثباتی و رواج افراطی‌گری در منطقه است.

ترامپ نزد مقامات صهیونیست جایگاه بهتری نسبت به "باراک اوباما"، رئیس جمهور پیشین آمریکا، دارد. ترامپ مواضع نرم‌تری در قبال شهرک‌سازی‌های غیرقانونی صهیونیست‌ها اتخاذ کرده و حتی وعده جابه‌جایی سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس را نیز مطرح کرده است.

بیش از 600 هزار یهودی در 140 شهرک اسرائیلی که از سال 1976 تاکنون به شکل غیرقانونی ساخته شده‌اند، زندگی می‌کنند. 

در حالی که ترامپ به دلیل اخراج رئیس اف‌بی‌آی و بروز برخی شبهات درباره ارتباط با روسیه، دچار بحران داخلی در واشنگتن شده، برنامه 8 روزه سفرهای خارجی را تدارک دیده است. وی در نخستین مقصد روز شنبه وارد عربستان شد و ادامه سفرهای رئیس جمهور آمریکا به شرح زیر است:

دوشنبه و سه‌شنبه (اول و دوم خرداد): تل‌آویو و بیت المقدس

چهارشنبه (سوم خرداد): رم و بروکسل

پنجشنبه (چهارم خرداد): حضور در اجلاس ناتو به میزبانی بروکسل

جمعه (پنجم خرداد): حضور در اجلاس اعضای گروه هفت در سیسیل

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار