معاون وزیر راه و شهرسازی و معاون سازمان برنامه و بودجه کشور از دو خط ریلی شیراز-بوشهر-عسلویه و گل گهر-شیراز بازدید کردند که در نتیجه این بازدید در زمینه تامین اعتبار قطعات 1 و 2 راه آهن گل گهر-شیراز تصمیم گیری شد.

پیشرفت فیزکی 50 درصدی راه آهن شیراز-بوشهر-عسلویه
به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ، خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و غلامرضا شافعی معاون سازمان برنامه و بودجه کشور از خط‌آهن شیراز- بوشهر- عسلویه و خط ریلی گل‌گهر- شیراز بازدید کردند.
 
خادمی در حاشیه این بازدید احداث خط آهن شیراز-بوشهر-عسلویه را به منظور ایجاد کریدور ترانزیتی ریلی جدید از بوشهر تا مبادی شمالی کشور دانست که موجب اتصال منطقه پارس جنوبی به شبکه ریلی سراسری می‌شود.
 
خادمی ادامه داد: محور شیراز -بوشهر به طول 439 کیلومتر و اهرم- عسلویه به طول 205 کیلومتر به صورت یک خطه با سرعت 160 کیلومتر بر ساعت برای قطارهای مسافری و 120 کیلومتر بر ساعت برای قطارهای باری طراحی شده است.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی میزان پیشرفت فیزیکی این خط ریلی را 50 درصد اعلام کرد و گفت: از کل 644 کیلومتر این پروژه زیرسازی قطعات یک به طول 47 کیلومتر با پیشرفت 30 درصدی، قطعه 2 به طول 53 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 52 درصدی، قطعه 11 به طول 37 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 73 درصدی و قطعه 12 به طول 60 کیلومتر و پیشرفت فیزیکی 48 درصدی در حال انجام است.
 
وی افزود: این خط ریلی موجب اتصال بوشهر و منطقه پارس جنوبی به شبکه راه‌آهن سراسری است و این مسیر موجب ارتباط میان استان‌های بوشهر و فارس با دیگر استان‌های کشور می‌شود.
 
خادمی ادامه داد: محور شیراز -بوشهر به طول 439 کیلومتر و اهرم- عسلویه به طول 205 کیلومتر به صورت یک خطه با سرعت 160 کیلومتر بر ساعت برای قطارهای مسافری و 120 کیلومتر بر ساعت برای قطارهای باری طراحی شده است.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۰۱ بهمن ۱۳۹۷
ساخت راه آهن اصفهان _ شهرکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۹ دی ۱۳۹۷
ایجاد صندوق های سرمایه گذاری پروژه در بورس برای ساخت راه آهن ازنا _ الیگودرز _ اصفهان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۰۱ بهمن ۱۳۹۷
ساخت راه آهن اراک _ خمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۲۷ دی ۱۳۹۷
توسعه ریلی با فروش اوراق خزانه اسلامی
United States of America
کامران
۱۱:۱۴ ۱۹ شهريور ۱۳۹۷
پیش آمده است قطاری از مسیری ریلی مدتها پس ساخت از ریل خارج شود. اما در جهان منحصر به فرد است که مسیر قطار راه آهن بوشهر شیراز قبل از ساخت مسیریابی خارج شده درعوض شیراز سرازیرشدن درآورده است.اما مردم برای همیشه در ایستگاه مرودشت سرگردان شوند.
Iran (Islamic Republic of)
احسان نیا
۱۲:۲۷ ۱۸ آذر ۱۳۹۶
مسیر کارشناسی و فنی و توجیهی راه آهن شیراز جم عسلویه قراراست به مسیر راه آهن ساحلی بندرامام بوشهر عسلویه که قسمتی از مسیر بندرامام تا بندرعباس است متصل شود. و بدین طریق مرکزکشور به کلیه بنادرومراکزاقتصادی نوارساحلی جنوب متصل می شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
خیلی عالیه تشکر
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۱:۵۹ ۰۸ آذر ۱۳۹۶
راه آهن بوشهر بندرامام طرحی توجیحی فنی و اقتصادی و مصوب درسال 1384 می باشد که در مسیری به طول 335کیلومتردرزمین های مسطح بایر ساحلی با صرف وقت وهزینه کمترازبنادر ماهشهر هندیجان دیلم گناوه ریگ ومناطق نفتی واقتصادی شمال استان بوشهر عبورمی کند وقسمتی ازمسیر تا عسلویه بندرعباس می باشد که ازطریق مسیرریلی درحال توسعه خوزستان به سایر نقاط کشور ومرزشلمچه به کشورهای همسایه متصل می شود. و مسیری با اهمیت استراتژیک با بازده اقتصادی زیاد می باشد.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۳۷ ۲۱ آبان ۱۳۹۶
مسیر راه آهن بوشهر را دربین دانشجویان دکتری مهندسی خط و سازه های ریلی به بحث گذاشتم همگی افزایش 130 درصدی مسیر را خارج از استاندارد راه سازی دانستند و خواهان بازنگری مسیر هستند.
Iran (Islamic Republic of)
علی از بوشهر
۲۳:۳۹ ۲۰ آبان ۱۳۹۶
مسیر راه آهن بوشهر شیراز در طراحی ایراد اساسی دارد زیرا طول این مسیر طولانی بوشهر تا شیراز حدود 500 کیلومتر است ( بوشهر تا مرودشت 444 کیلومتر و مرو شت تا ایستگاه شیراز بیش از 50 کیلومتر است) درصورتی که فاصله بوشهرتاشیرازدرمسیربزرگراه درحال احداث 221 کیلومتر می باشد وبا این حساب ساده مسافت و هزینه و زمان سفر بیش از دوبرابر می شود که با منطق سازگار نیست و بهتر دیدند تعطیل کنند تا مسیر مستقیم شیراز کازرون برازجان بوشهر که 221 کیلومتر است در دستور کار قرار گیرد.
Iran (Islamic Republic of)
صدری زاده
۲۲:۳۹ ۳۰ مهر ۱۳۹۶
مسیر مستقیم شیراز بوشهر حدود 200 کیلومتر است و شیراز از مسیر ریلی در دست احداث بوشهر بندر امام می تواند به خوزستان و عراق متصل شود و نیازی به دو خط طولانی و مجزا در شرایط فعلی نبود
آخرین اخبار