شیراز؛

فارس پیشرو در ساخت خانه برای نیازمندان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس گفت: استان فارس در بخش ساخت مسکن برای نیازمندان پیشگام بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدبذرافشان مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس با اشاره به اینکه پارسال در حوزه مسکن 24 میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: 7میلیارد تومان از محل کمک خیران به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این بخش جمع‌آوری شده است.
 
بذرافشان بیان کرد: 12 میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار دولتی در بخش مسکن هزینه شده، که 4 میلیارد تومان آن از محل جمع آوری صدقات و 500 میلیون تومان منابع امدادی بوده است.
 
وی با بیان اینکه حوزه مسکن دارای سهم 30 درصدی از صندوق‌ های صدقات است، افزود: چند طرح در حوزه مسکن از جمله طرح حامیان آسمانی در حال اجرا است که از خدمات استان بوده و در آن 85 هزار حامی وجود دارد که هر کدام ماهیانه مبلغی را به حساب کمیته امداد واریز می کنند.
 
بذرافشان تصریح کرد: در طرح حامیان آسمانی تلاش می شود با حمایت 50 حامی، یک واحد مسکن برای مددجویان ساخته شود که در صورت ادامه این روند در سال یک هزار و 700 واحد مسکونی ساخته می‌شود.
 
وی همچنین با اشاره به اقدامات حوزه مسکن کمیته امداد استان فارس ادامه داد: پارسال 423 واحد شهری و 592 واحد روستایی برای مددجویان ساخته شد که در زمینه ساخت واحد شهری، نسبت به پارسال توافق‌نامه رشد 103 درصدی و در بخش مسکن روستایی نیز رشد 48 درصدی داشته ایم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس اظهار کرد: تعمیرات کلی و جزئی 2 هزار و 513 واحد مسکن مددجویان پارسال انجام شده که با رشد 151 درصدی همراه بوده که در تکمیل ساخت مسکن شهری یک هزار و 487 واحد و در بحث تکمیل مسکن نیمه تمام روستایی 500 واحد ساخته شده است.
 
وی با اشاره به طرح حامی‌یابی این اداره در ماه رمضان اضافه کرد: استان فارس در این طرح مقام نخست کشوری را کسب کرده که 13 هزار و 348 نفر در ماه رمضان پارسال به عنوان حامی جذب شدند.

بذرافشان گفت: درجشن عاطفه‌ها نیز فارس دارای رتبه دوم کشوری است، و درجمع‌آوری کمک‌های مردمی و نذورات قربانی نیز مقام سوم کشور را دارد که نشان از رشد 18 درصدی نسبت به پارسال است.
 
وی بیان کرد: در جشن نیکوکاری امسال فارس به طور مشترک با تهران رتبه نخست کشور را کسب کرد که نسبت به پارسال در این زمینه رشد 97 درصدی داشته است.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار