ساری،

وجود 22 نوع کود در بخش کشاورزی کشور

22 نوع کود در بخش کشاورزی کشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی بازوند مشاور مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور در مراسم تودیع و معارفه مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گفت: با پیگیری ‌های وزارت جهاد کشاورزی اکنون در شرایطی هستیم که نه تنها در تأمین کود بلکه در سبد کودهای وارداتی و داخلی از سه کود به 22 کود افزایش یافت.

وی افزود: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مازندران از نظر توانمندی و ارائه خدمات و تأمین نهاده‌ها در سال 92 دارای رتبه 26 بود که در سال گذشته به عنوان سه استان برتر در کشور انتخاب شد.

بازوند گفت: سال 92 از لحاظ تأمین کود شیمیایی به مرحله رسیدیم که برای کشت پاییزه کود فسفاته موجود نبود و با پیگیری‌های وزارت جهاد کشاورزی اکنون در شرایطی هستیم نه تنها در تأمین کود بلکه در سبد کودهای وارداتی و داخلی از سه کود به 22 کود افزایش یافت.

مشاور مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور افزود: اقلام کودی باید به نحوی تأمین شود تا کشاورزان از نظر تأمین کودماکرو و میکرد کمبودی نداشته باشند.

وی درباره ایجاد باشگاه کشاورزان و سامانه 1559 گفت: این سامانه به این دلیل تشکیل شد کشاورزان کمیت و کیفیت کود را به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی بازگو کنند تا در رفع آن تلاش کنیم.

بازوند افزود: برای اینکه کشاورزان دسترسی راحت‌تری به ما داشته باشند سامانه 1559 راه‌اندازی شد تا مشتریان ما بدانند حامی و پشتیبان دارند و اگر کیفیت کودها مطلوب نیست و یا در زمان، مقدار و تأمین کود مشکلی وجود دارد با شماره 1559 با ما در ارتباط باشند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار