نماینده ایران در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت به بمباران مراکز درمانی در یمن، فلسطین، افغانستان و سوریه اعتراض کرد.

اعتراض ایران به بمباران مراکز درمانی در یمن، فلسطین و افغانستانبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران؛ نماینده ایران در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت به بمباران مراکز درمانی در یمن، فلسطین، افغانستان و سوریه اعتراض کرد.

سفیر ایران در شورای امنیت سازمان ملل گفت: این حجم حمله به مراکز و کارکنان درمانی نمی تواند اشتباه باشد.

غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دائم ایران  حمله به مراکز درمانی در جنگ ها را محکوم کرد.

خوشرو گفت: متاسفانه حمله به مراکز درمانی و کارکنان آن بصورت یکی از مصائب زمانه ما درآمده است. هر چند شورای امنیت قطعنامه 2286 را با هدف جلوگیری از این حملات یک سال پیش به تصویب رساند اما واقعیت این است که این حملات نه تنها متوقف نشده که افزایش نیز یافته است بصورتی که جهان در سال 2016 شاهد اینگونه حملات در 23 کشور بود.  شدت و تعداد این حملات در خاورمیانه بیش از هر منطقه دیگر بوده است. 

وی افزود: ایران حملات به مراکز درمانی و کارکنان را در همه جا و بویژه در فلسطین ؛ افغانستان؛ یمن و سوریه محکوم می کند.

سفیر ایران در سازمان ملل گفت:حمله به مراکز درمانی توسط نیروی نظامی کشورهایی که از بمب های به اصطلاح هوشمند و فن آوری جدید استفاده می کنند افزایش نشان می دهد و حمله کنندگان هر بار این حملات را با "اشتباه در عملیات نظامی "  توجیه می کنند . فراوانی این موارد پذیرش آنها تحت عنوان  اشتباه را دشوار می کند.  

وی افزود : حمله به بیمارستان پزشکان بدون مرز در سال 2015 در قندوز افغانستان بعنوان اشتباه قلمداد شد و پس از آن نیز هیچیک از نظامیان مربوطه مجازات نشدند.

به گزارش خبرنگار صدا و سیما از نیویورک بر اساس گزارش جمعیت هلال احمر فلسطین تنها در سال 2016 ؛ رژیم اسرائیل بیش از 416 به مراکز درمانی ؛ کارکنان و یا تجهیزات درمانی حمله کرده است و این علاوه بر ادامه محاصره غیر قانونی مردم فلسطین توسط این رژیم است که برای بیش از یک دهه ادامه یافته است و مانع از دسترسی فلسطینیان به حقوق اولیه بشری خود از جمله حق دسترسی به خدمات درمانی شده است.

در جریان تهاجم ائتلاف به رهبری سعودی به یمن که جنایات جنگی رخ داده است و زیرساختهای این کشور از جمله مراکز درمانی را به نابودی کشانده است . این تهاجم بیش از دو سال است زیرنگاه شورای امنیت ادامه دارد . مهم تر آنکه امریکا بصورتی فزاینده از این عملیات حمایت فزاینده نظامی؛ پشتیبانی و آموزشی بعمل می آورد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار