مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: بنا است که در آذر ماه کلنگ ساخت سینما زده شود و بتواند تا پایان سال اجرایی شود.

سینما قدس ایلام بازسازی می شود.به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ عمران خودآموز مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام آخرین وضعیت ساخت سینما در ایلام را تشریح کرد و گفت: یکی از مشخصه های فرهنگ به رسمیت شناختن تفاوت ها است، فرهنگ هر منطقه نسبت به مناطق دیگر متفاوت است.

خودآموز با اشاره به این که در استان ایلام علاقمندان زیادی به هنر سینما وجود دارد و استان ایلام از جمله استان هایی است که سینما در آن وجود ندارد، افزود: هنر و صنعت سینما یکی از عناصر موثر در تحولات فرهنگی و در ارتقای سطح فرهنگ یک جامعه است و محرومیت یک استان از این فرصت ظرفیت بسیار قابل تامل است و این دغدغه جدی ما ومسئولان است.

وی ادامه داد: سینمایی که قبلا در ایلام تحت عنوان سینما قدس بود در سال ۹۲ به دلیل فرسودگی که داشته تخریب شده ولی بازسازی آن صورت نگرفته است.

خودآموز عنوان کرد: هم اکنون نیز مراحل صدور پروانه در حال طی کردن است، همچنین در سفر اخیر وزیرفرهنگ و ارشاد به استان ایلام موافقت شد که از ساخت یک سینمای چهارسالنه مدرن در شهرستان ایلام حمایت کنند که قرارداد آن نیز با سازمان سینمایی منعقد شده و بنا است که در آذر ماه کلنگ این سینما زده شود و بتواند تا پایان سال اجرایی شود.

 

انتهای پیام/با

 

 آخرین وضعیت ساخت سینما در ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.