نماینده مردم بوشهر گفت: تقویت فضای دو قطبی در کشور و تقسیم آرای مردم به حلال و حرام خلاف منافع ملی و فرمایشات رهبری است.

دولت دوازدهم باید به وعده‌های انتخاباتی خود عمل کند/ فضای دوقطبی برخلاف منافع ملی استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالحمید خدری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در نطق میان دستور صحن علنی امروز مجلس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات، اظهار داشت: 29 اردیبهشت که جشن بزرگ مردم سالاری بود را به ملت بزرگ ایران تبریک می‌گوییم، این حضور تاریخی و کم نظیر سه پیروز داشت.

وی ادامه داد: پیروز اول مردم بودند که با حساسیت تحسین برانگیز نسبت به آینده و سرنوشت کشور ساعت‌ها در صف ایستادند تا آگاهی، بلوغ سیاسی و وقت شناسی خود را به دنیا نشان دهند. پیروز دوم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است چرا که با رهبری مقام معظم رهبری این حضور بزرگ رقم خورد که منجر به تقویت روحیه مردم سالاری و جمهوریت نظام شد.

خدری تصریح کرد: پیروز سوم انتخابات 96 گفتمان عقلانیت و سیاست اعتدال، تدبیر و امید بود تا کاری را که مردم در سال 92 آغاز کرده بودند به سرانجام برسانند. انتظار می‌رود دولت دوازدهم با تحقق وعده‌های انتخاباتی خود به تقویت این گفتمان اهتمام ویژه‌ای بورزند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم بیان داشت:‌ ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی با توجه به اینکه مردم به گفتمان عدالت رأی دادند امروز مطالبه‌گر این گفتمان هستیم و از آقای روحانی می‌خواهیم مسیر را برای تحقق وعده‌های خود هموار و روند را تصریح نماید و تغییرات کلی را در کابینه ایجاد کنند و از ظرفیت جوانان استفاده نمایند.

وی افزود: توصیه به دوستان این است که رقابت‌های انتخاباتی را پایان یافته تلقی کنند چرا که از فضای انتخابات گذشته‌ایم، تقویت فضای دو قطبی در کشور و تقسیم آرای مردم به آ‌رای حلال و حرام خلاف مصالح و منافع ملی و فرمایشات مقام معظم رهبری است. 

خدری گفت: وقتی رهبر فرزانه انقلاب از مخالفان نیز برای شرکت در انتخابات دعوت می‌کنند تکلیف برای همه روشن شده است. اجازه بدهیم این دولت مشروع و قانونی که برآمده از رأی مردم است در راستای تحقق خواسته‌های مردم بکوشد و چه بهتر که در این راه در کنار دولت باشیم. ما یک کشور، یک رهبر، یک ملت و یک دولت داریم و نباید شیرینی این پیروزی بزرگ را در کام ملت تلخ کنیم.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در خصوص مشکلات فرهنگی گفت: کسانی که رئیس جمهور را برای مسند اجرایی کشور و نمایندگان را برای حضور در خانه ملت آموزش دادند معلمان هستند و سزاوار زندگی به مراتب بهتر هستند.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم مدیران بهتر داشته باشیم تا جامعه بهتر و سالم‌تری داشته باشیم باید به فرهنگیان نگاه ویژه‌تری کنیم، افزود: اگر ما معلمی را شغل انبیا می‌دانیم باید در عمل نیز این موضوع را ثابت کنیم و نباید در مقابل مسائل پرشمار این قشر کشور عرق شرم بر پیشانی ما بنشیند.

خدری خطاب به آموزش و پرورش بیان داشت: تکلیف معلمان حق‌التدریس را تا قبل از مهر ماه مشخص کنید و فراموش نکنید که یکی از وعده‌های شما در زمان رأی اعتماد گرفتن از مجلس همین بود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در بخش پایانی سخنانش در خصوص مشکلات استان‌های جنوبی چون بوشهر خاطرنشان کرد: دردها در این زمینه بسیارند و باید برای حل آنها توجه ویژه‌ای شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار