در نشستی مشترک بین فرماندار بافق و مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یزد مسائل و مشکلات کتابخانه های عمومی بافق مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ رقیه دوست فاطمی‌ها مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در این جلسه از حضور فرماندار بافق برای پیگیری وضعیت کتابخانه‌های این شهرستان قدردانی کرد و بیان داشت: کتابخانه‌های بافق پس از انجام چهار دوره بازدید کارشناسی و رفع کمبودهای تجهیزاتی و عمرانی، هم‌اکنون در وضعیت بسیار خوبی به لحاظ کیفی و خدماتی قرار دارند و شاخص‌های مورد بررسی در نرم‌افزار مدیریتی سپهر، نشانگر رشد چشمگیر کتابخانه‌های بافق است.

 دوست فاطمی‌ها تصریح کرد: فضای دو کتابخانه محمد مفیدی و منتظران مهدیه به طور کلی مرمت و بهسازی شده‌اند و هم‌اکنون از نظر فضا و تجهیزات وضعیت مطلوبی دارند و در صدد هستیم دو کتابخانه مجتمع فرهنگی هنری و شهید بهشتی آهنشهر را نیز با همکاری فرمانداری و سایر نهادهای مسئول بهسازی و بروزسازی کنیم.

محمد زاده‌رحمانی، فرماندار بافق نیز در این دیدار که رحمان مظفری، مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه ساز بافق نیز حضور داشت، از تلاش‌های مدیرکل کتابخانه‌های عمومی یزد و همکاران وی در استان و شهرستان برای ارتقای وضعیت کتابخانه‌ها و رشد شاخص‌های کتابخوانی قدردانی و بر ضرورت احداث کتابخانه مرکزی در بافق تأکید کرد.

پیگیری برای تحویل زمین اختصاص یافته به کتابخانه مرکزی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و پیگیری لازم برای ساخت این کتابخانه از منابع شهرستانی در بافت جدید شهری بافق، پیگیری برای اختصاص بودجه لازم به منظور افزایش مخزن و بهسازی فضای کتابخانه شهید بهشتی و تأمین بودجه موردنیاز برای نصب سقف کاذب، قفسه‌های فلزی و رنگ‌آمیزی کتابخانه مجتمع فرهنگی هنری با حمایت فرمانداری و شهرداری بافق، از مهم‌ترین مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد.

گفتنی است، شهرستان بافق هم‌اکنون چهار باب کتابخانه فعال شهری و روستایی دارد که 3 هزار و 52 نفر در این کتابخانه‌ها  عضویت دارند.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار