مشهد؛

ثبت حضور پلنگ در منطقه حفاظت شده درونه برسکن

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از مستند سازی نخستین حضور یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده درونه پس از نصب دوربین‌های تله‌ای خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، حمید صالحی مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در ادامه برنامه نصب و جایگذاری دوربین‌های تله‌ای که به منظور ثبت حضور گربه سانان درمناطق مختلف حفاظت محیط زیست استان، همچون منطقه حفاظت شده پروند درسبزوار، منطقه حفاظت شده درونه دربردسکن و منطقه شکار ممنوع نوبهار در مه ولات انجام گرفته بود، این نخستین مستند از حضور پلنگ درمنطقه حفاظت شده درونه بوده است.
 
 

وی افزود: از یازده دستگاه دوربین تله‌ای مستقر در مناطق یاد شده، ۵ دستگاه در این منطقه نصب شده بود و دوربین مستقر در چشمه وشقی منطقه حفاظت شده درونه سرانجام در بازه‌ای کمتر از ده روز پس از جایگذاری موفق به ثبت حضور یک قلاده پلنگ شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: این نخستین مستند از حضور پلنگ در منطقه حفاظت شده درونه است و پیش از این گزارش حضور آن بر اساس مشاهده رد پا و آثاری از این گونه بوده است.

صالحی افزود:یک دستگاه دوربین نیز در منطقه شکار ممنوع نوبهار مستقر شده که به تازگی آهو‌های ر‌ها شده و بره هایشان را برای اولین بار در قاب خود مستند کرده است.

وی ضمن یاد آوری ثبت حضور گربه وحشی توسط این دوربین در منطقه یاد شده گفت: این دوربین اواخر فروردین ماه در منطقه شکار ممنوع نوبهار نصب و توسط محیط بانان منطقه پایش و کنترل شد و بر این اساس، گونه‌های جانوری همچون گربه وحشی، آهو و بره هایش، روباه و توله هایش، خرگوش، چکاوک و .. توسط آن ثبت شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با اشاره به اینکه طی سالهای گذشته نیز محیط بانان با دوربین‌های عکاسی خود از تولد بره آهو‌ها فیم و عکس تهیه کرده بودند افرود: این بار دوربین تله‌ای نیز حضور بره آهوان را در حافظه خود ذخیره کرده است که این نشان از استعداد منطقه جهت ازیاد این گونه ارزشمند به شمار می‌رود.

انتهای پیام//ف. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار