معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: امروز دانشگاه‌ها رشد فوق‌العاده‌ای دارند و در مسیر کیفی حرکت می‌کنند، مسیر ما مسیر پیشرفت است، ما با حفظ استقلال خود تعاملات بین‌المللی را توسعه می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی وزارت علوم در میثاق دانشگاهیان با رهبرکبیر انقلاب که صبح امروز در حرم مطهر امام خمینی برگزار شد، گفت: خدا رو سپاس که بار دیگر در محظهر بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی کشورمان تجدید میثاق می‌بندیم و خدا را سپاس می‌گوییم که بعد از ۲۸ سال یاد امام زنده و جاویدان است.

وی ادامه داد: دانشگاه‌های ما همواره در مسیر انقلاب پیشتاز و درجریان‌های که به صیانت از کشور بوده دانشجویان و اساتید ما در صف مقدم همیشه حضور داشتند.

معاون فرهنگی وزارت علوم افزود: امروز همه در اینجا جمع شده ایم و به عهد خود به شما وفا داریم تا آخرین لحظه در این سنگر را حفظ کنیم.

هاشمی تصریح کرد: امروز آمده‌ایم بگوییم که ما با عهد خود با شما وفاداریم نام و یاد و راه تو در دانشگاه ادامه دارد، اگر سعادت می‌خواهیم باید در مسیری مبتنی‌بر قانون‌ها و ارزش‌ها حرکت کنیم.

وی بیان کرد: دانشگاه کانون علم و فرهنگ است و دانشگاهیان نشان دادند که در مسیر سازندگی و دستیابی به پیشرفت برای اعتلای جامعه و رسیدن به افق‌های نو و توسعه علمی پیشتاز هستند. جامعه ما یک جامعه دانشگاهی و دانشگاه ما یک دانشگاه اجتماعی است.

معاون فرهنگی وزارت علوم اظهار کرد: امروز آمده‌ایم شهادت دهیم که رتبه ما در جهان بسیار خوب است و تعداد مقالات ما از مرز ۵۰ هزار گذشته است، امروز فرهنگ انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها پویا است، انقلاب و امام (ره) به ما یاد داده‌اند که در مسیر اعتدال پیش رویم و همچنین مقام معظم رهبری به ما تاکید کرده‌اند که اگر پیشرفت می‌خواهیم باید بر دانشگاه‌ها تکیه کنیم.

هاشمی تصریح کرد: امروز دانشگاه‌ها رشد فوق‌العاده‌ای دارند و در مسیر کیفی حرکت می‌کنند، مسیر ما مسیر پیشرفت است، ما با حفظ استقلال خود تعاملات بین‌المللی را توسعه می‌دهیم، اما در این مسیر دو اصل مهم وحدت کلمه و قانونمندی همواره مورد توجه است.

وی ما در مسیر رشد علمی با هم هم‌پیمان خواهیم بود امام (ره)، رهبری و بزرگان فصل مشترک ما و قانون و قانونمندی فصل‌الخطاب همه فعالیت‌هایمان است. دانشگاهیان به این چارچوب‌ها پایبند هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در پایان نام، یاد و خاطره مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را گرامیداشت و یادآورشد: ایشان در اعتلای دانشگاه‌ها نقش اساسی داشتند، امیدوارم همه ما در راه امام (ره) گام برداریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار