رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو گفت: شرکت‌های تولیدکننده با اظهار بر اینکه نرخ بیمه در مسیر صعودی قرار گرفته، قیمت تمام شده‌ خودروهایشان از ۵۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان گران‌تر کرده‌اند.

سعید موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص افزایش قیمت خودرو‌های داخلی توسط شرکت‌های تولیدکننده، اظهار داشت: شرکت‌های تولیدکننده با اظهار بر اینکه نرخ بیمه در مسیر صعودی قرار گرفته، قیمت تمام شده‌ خودروهایشان از ۵۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان گران‌تر کرده‌اند، در حالیکه بعد از بررسی‌های انجام شده، مشخص شد نرخ بیمه تنها حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان نسبت به گذشته دچار افزایش شده است.

وی در این راستا در خصوص وضعیت بازار خودرو بیان کرد: عامل تأثیر گذار در تعیین قیمت خودرو‌ها در بازار، میزان عرضه توسط شرکت‌های تولیدکننده است، به طوریکه اگر این میزان اندک باشد قیمت خودرو، روندی صعودی و در صورت ازدیاد عرضه خودرو‌ها زیر قیمت در بازار به فروش می‌رسد. 

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با توجه به اینکه کیفیت خودرو‌ها هم راستا با قیمت‌هایشان افزایش پیدا نکرده، عنوان کرد: باید گزارشی توسط کارشناسان ذی‌ربط  به صورت ماهانه در خصوص بررسی فنی خودرو‌ها منتشر شود، اما افراد از انتشار آن سر باز می‌زنند که نشان از درجا زدن شرکت‌های تولیدکننده دارد.

وی در ادامه افزود: خودروهای پژو ۴۰۵، پژو پارس، سمند، پراید و دیگر مدل‌ها از یک ستاره ایمنی برخوردارند و از کیفیت استانداردی برای عرضه به مشتریان بهره‌مند نبوده و بخش زیادی از این خودرو‌ها بعد از گذر از کارکرد ۲۰۰ کیلومتر نیاز به تعویض دیسک و صفحه و قطعات مهم دارند و دچار مشکل‌های جدی می‌شوند. 

موتمنی در ادامه در ارتباط با فاصله شرکت‌های تولیدکننده داخلی با استاندارد‌های دنیا گفت: خودروهایی نظیر پراید و برخی تولیدات از این دست که از سال ۱۳۷۳ با این روال تولید می‌شوند، دیگر توقعی نمی‌توان از شرکتهای تولیدکننده داشت

وی در ادامه تأکید کرد: قالب‌های این خودرو‌ها دیگر منسوخ شده و فاقد استانداردهای فعلی هستند، همچنین وجود رکود در بازار و مشکل مالی و کمبود نقدینگی سبب می‌شود تا افراد از قطعات بی کیفیت خارجی برای تولیدات خود استفاده کنند. 

سعید موتمنی افزود: اکثر قطعات در خودرو‌ها از تولیدات بی کیفیت چینی است و ادعای استفاده از قطعات تولید داخلی بی پایه است، متأسفانه برخی اقدام به واردات محصولات بی کیفیت خارجی کرده و سپس با نام و برند داخلی در بازار عرضه می‌کنند. 
 
گفتگو از سبحان قالی‌بافی
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
مردم باید آنها را تحریم کنند و ایندفعه گول وام دولت ر نخورند.وقتش شده مردم برای همیشه درس خوبی ب خودروسازان و دولت بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۹ ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
من نمی دانم مدیران این دوتا شرکتو از کجا پیدا میکنن که هیچ مدیریتی بلد نیستن انگار!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۸ ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
این دو تا شرکت منحل بشن و از دوباره شروع به تولید خودرو کنیم برد کردیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۳ ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
نام خودرو سازا باید در کنار تحریم کنندگان مردم ایران قرار بگیره.تحریم مردم از کیفیت!
Iran (Islamic Republic of)
وکیلی
۰۲:۰۵ ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
من ماشینم 206هست یه قطعه بنام سفت کن تسمه دینام خریدم دادم مکانیک انداخت تا ماشینو روشن کردم صدای گوش خراشی ازش اومد دوباره رفتم یکی دیگه 90هزارتومن خریدم دومی هم از اون بدتر صدا میداد،دیگه بیخیال شدم با همین صدا کنار اومدم،
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۰:۲۲ ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
همین خودروهای بی کیفیت بیشترین سود را برای خودروسازان دارند چرا باید از سود خودشون کم کنند بیایند کیفیت را بالا ببرند!
Germany
محمد
۱۹:۱۹ ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
ای کاش لوازم چینی بود،لوازم ایرانی بدون دقت ساخت وکنترول ولوازم کهنه باسازی شده بجای نو.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۴۳ ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
با سلام
واقعا" شرم آور است که این دو شرکت خودرو ساز بعد از سی چهل سال حمایت مردم و و دولت هیچ تغییری در خود به وجود نمی آورند و فقط به فکر سود ناعادلانه خود هستند
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۰۹:۳۲ ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
فعلا تو این بازار بسته خودرو این مونتاز کاران داخلی که اسمشون رو گذاشتن خودرو ساز هرطوری میخوان میتازونن مردم بیچاره هم هزینه اش را پرداخت میکنن.
آخرین اخبار