مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذار استان مرکزی از پیگیری مشکل سپرده گذاران موسسه توسعه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛مجید نیکی‌ملکی مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذار استان مرکزی  با تاکید بر این نکته که بانک مرکزی کاملا در جریان موضوع قرار دارد و روز گذشته در بانک مرکزی جلسه‌ای برای بررسی مسائل موسسه اعتباری آرمان و کاسپین برگزار شده است گفت:با سهام‌دار عمده  موسسه مالی اعتباری توسعه  هماهنگ شده که مجوز آزادسازی سپرده‌گذاری 360 میلیارد تومانی این موسسه را از بانک مرکزی دریافت و به استان‌ها تزریق  کند تا شوک اولیه مراجعه سپرده‌گذاران رفع شود.

نیکی‌ملکی افزود:تزریق این مبلغ قرار بود اوایل این هفته انجام شود اما به دلیل برخی از مشکلات موسسه توسعه، بانک مرکزی اجازه برداشت را نداد وبه همین دلیل روز مشخصی اعلام نمی‌شود، اما این موضوع به جد مورد پیگیری قرار گرفته است.

وی با تاکید بر این نکته که ورشکستگی این موسسه را هیچ یک از مراجع رسمی اعلام نکرده‌اند، گفت: زمانی که مردم به یکباره برای دریافت مبالغ ذخیره شده خود هجوم آوردند بانک یا موسسه قفل می‌شود و نمی‌تواند پاسخگو باشد.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذار استان مرکزی  ادامه داد: این موسسه در استان مرکزی حدود 40 میلیارد تومان مطالباتی دارد که در قالب تسهیلات در اختیار مردم قرار داده است ویکی از حداقل اقداماتی که انجام شده بازپس گرفتن این مبلغ و پرداخت سپرده‌هایی با مبالغ پایین است که این موضوع در دست پیگیری قرار دارد.

وی  خاطرنشان کرد: این موسسه اموال و دارایی‌هایی دارد از جمله این اموال یک هتل گران قیمت در مشهد است.

حدود یک هفته است  که سپرده گذاران موسسه توسعه با تجمع در مقابل شعب این موسسه در استان مرکزی  در شهرهای اراک ، محلات و ساوه  خواستار رفع مشکل خود هستند.

 روز شنبه این هفته هم نعمتی مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی  از هماهنگی با رئیس شعب موسسه اعتباری توسعه استان مرکزی خبرداد و گفت: مقرر شده اعتبار سپرده گذاران  بانک آرمان که با نام توسعه فعالیت می کند تا روز سه شنبه 9 خرداد از طریق واحد تهران تامین و به سپرده گذاران پرداخت شود که این وعده عملی نشد.

انتهای پیام /ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.