برنامه های ویژه استان اصفهان به مناسبت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام خمینی و قیام پانزده خرداد با تشکیل 6 کمیته اعلام شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بار ديگر سالروز رحلت پير فرزانه و ناجي ملت و مردم ايران از كفر و ظلمت و طاغوت امام حضرت روح الله موسوي خميني (ره) را به سوگ مي نشينيم و با آرمانهايش بيعت مي كنيم و از پيشگاه خداي خود خواستار اجر عظيم و شادي روح آن عزيز بزرگوار و شهداي قيام خونين 15 خرداد و سنگر سازان جبهه هاي حق عليه باطل هستيم.

ملت شريف ايران و مسلمانان بزرگ دنيا با اخذ هرچه بيشتر فرامين الهي و بكارگيري دقيق تر آنها در زندگي فردي و اجتماعي خود پيام بزرگان دين را به ديده منت نهاده و كافران را بيش از گذشته مايوس و شكست خورده می کنند.

باتوجه به همزمانی این مناسبت ها باماه مبارک رمضان و کمتر شدن اعزام داوطلبان به مرقد مطهر امام خمینی ، امسال برنامه های ویژه ای در استان اصفهان با تشکیل 6 کمیته، برای روزهای چهاردهم و پانزدهم خرداد در نظر گرفته شده که این مناسبت با شور و اشتیاق هرچه بیشتر و حضور گسترده مردم برگزار شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان مهمترین وظیفه مسئولان و نهادها را تبیین ابعاد شخصیتی امام خمینی دانست و گفت: بازخوانی اندیشه های امام در سالگرد رحلت ایشان برای قشر نوجوان و جوان امری ضروری است که موجب وحدت جامعه میشود.

جعفر عسگری ادامه داد: دو برنامه شاخص در شهر اصفهان داریم که یک برنامه در تاریخ 14 خرداد، ساعت 6 بعد از ظهر در گلستان شهدا برگزار می شود و دیگری در تاریخ 15 خرداد در سالن همایش های صدا و سیما به همراه مراسم افطاری خواهد بود.

 تشکیل 6 کمیته برای بزرگداشت  رحلت امام و قیام 15 خرداد

کمیته اطلاع رسانی

معاون سیمای مرکز سیمای اصفهان برنامه های کمیته اطلاع رسانی را بدین شرح اعلام کرد:

در حوزه صدا 580 دقیقه برنامه های تامینی، نمایشی، و سخنرانی های حضرت امام برای روزهای14 و 15 و 16 خرداد در نظر گرفته شده و در حوزه سیماپخش مستندهایی ماندد "یاد یار" و " از نهضت تا رحلت" ، پخش برنامه یک شهر یک ضیافت، پخش سخن رانی های مقام معظم رهبری، تیزرهای اطلاع رسانی، نماهنگ های مناسبتی ، پخش انیمیشن های مخصوص برای کودکان سایر برنامه های تامینی خواهد بود.

کمیته اعزام

با توجه به همزمانی رحلت امام با ماه مبارک رمضان ، امسال 2500 نفر از شهرستان های آران و بیدگل، نطنز، اردستان و کاشان به مرقد امام اعزام می شوند، و این در حالیست که سال گذشته24هزار نفر از استان اصفهان به مراسم ارتحال امام در مرقد مطهر ایشان اعزام شدند.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران صاحب الزمان استان اصفهان، با اشاره به فضا سازی و تبلیغات شهری برای این ایام گفت: مهمترین برنامه های امسال ، برپایی مراسم در مرکز استان و شهرستان ها خواهد بود که با برپایی نماز ، سخنرانی و پذیرایی افطار انجام می شد.

میثم رضوان پور ادامه داد: برنامه حرکت اتوبوس ها و اعزام جانبازان با هکاری شهرداری منطقه 6 انجام می شود.

کمیته امنیت

مهمترین هدف دراین کمیته تامین نظم و امنیت مراسم های در این ایام است.

جانشین رییس پلیس راهور استان اصفهان، از اعمال طرح های محدودیت ترافیک در مناطق نزدیک به گلستان شهدا برای مراسم روز 14 خرداد خبر داد و گفت: یک طرح محدودیت ترافیک دائم و طرح محدیدت مقطعی در مسیرهای منتهی به گلستان شعدا اعمال می شود و اتوبوس های شرکت واحد آماده خدمت رسانی به شهروندان هستند.

کمیته فرهنگی اداره ارشاد

معاون فرهنگی هنری اداره کل ارشاد اسلامی گفت: بیش از 1700 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان اصفهان در ایام 14 و 15 خرداد برنامه های متنوع فرهنگی و سوگواری برگزار می کنند و در 500 آموزشگاه و انجمن های ادبی و هنری و موسسات فرهنگی نصب پارچه ها و بنرهای مناسبتی این ایام نصب می شود.

پرویز طاهری از برگزاری 5 شب شعر مناسبتی در استان اصفهان خبر داد و افزود: یکپارچگی مطبوعات در این زمینه نقش موثری دارد و هدف اصلی ما حضور بیش از سه هزار نفری اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه در مراسم های تشکیل شده در این ایام است.

 تشکیل 6 کمیته برای بزرگداشت  رحلت امام و قیام 15 خرداد

کمیته تشکل های دینی و مذهبی

طرح ضیافت الهی در 206 بقعه متبرکه استان اصفهان انجام می شود که امسال با همزمانی مراسم ارتحال امام خمینی و قیام پانزده خرداد با ماه رمضان، برنامه های ویژه ای در این طرح برای روزهای 14 و 16 خرداد در این طرح در نظر گرفته شده است.

معوان فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف اصفهان گفت: بیش از 250 مرکز فرهنگی قرآنی بقاع متبرکه برنامه های ویژه سخنرانی و فرهنگی در رابطه با تبیین شخصیت امام راحل و شهدای قیام 15 خرداد ترتیب داده اند که به همراه خیمه های معرفت برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری ادامه داد: بعد از افطار ایستگاه های صلواتی در جوار امامزادگان برپا می شود و برنامه افطاری ساده ویژه شب تولد امام حسن مجتبی ع و شب رحلت امام خمینی از برنامه های ویژه اداره اوقاف اصفهان است.

کمیته تبلیغات

وظیفه اصلی این کمیته با سازمان شهرداری است که علاوه بر تبلیغات در سطح شهر و اطلاع رسانی در فضای مجازی در برنامه های روز 14 و 15 خرداد در گلستان شهدا شرکت می کند.

 
گزارش از سولماز محمدی
 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.