۶۲۰ هزار هکتار از اراضی لرستان در وضعیت قرمز قرار دارد‌

استاندار لرستان در وضعیت قرمز بودن ۶۲۰ هزار هکتار از اراضی لرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  بازوند در جلسه شورای عالی مدیریت بحران استان گفت: بیشتر از 80 درصد استان لرستان را جنگل و مراتع تشکیل داده که سرمایه اصلی استان محسوب می‌شوند و ما نیز باید بتوانیم این سرمایه‌ها را حفظ و حراست کنیم و به آینده منتقل و در حفاظت از آن نیز از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

وی با بیان اینکه 98 درصد عامل آتش‌سوزی در سطح جنگل‌ها و مراتع انسان است افزود: وقتی سالیانه بیش از دو هزار هکتار از این مراتع و جنگل‌ها از بین می‌رود، نشان می‌دهد این سرمایه در حال از بین رفتن است.

بازوند گفت : سه فرمانداری دوره چگنی، پلدختر و کوهدشت که در چند سال اخیرنسبت به سایر شهرستان‌ها آتش‌سوزی بیشتری دارند حتما آسیب شناسی کنند اگر واقعا اختلاف مردم و منابع طبیعی باشد باید این موضوعات حل و فصل شود.

استاندار لرستان در ادامه افزود: شناسایی 150 نقطه بحرانی کار خوبی است و اگر بتوانند به تفکیک شهرستان‌ها اعلام شود و دهیاری‌ها نیز در این زمینه کمک کنند و آموزش‌های لازم در این زمینه داده شود.

استاندار لرستان در رابطه با اعتبارات گفت: اعتبارات ما محدود است چرا که اعتبار 47 میلیارد تومانی اعتبارات عمرانی ماده 12 است و در پیشگیری نمی‌توانیم هزینه کنیم اما از اعتبارات استانی 600 میلیون تومان برای منابع طبیعی، 200 میلیون تومان برای محیط زیست و 100 میلیون تومان برای دهیاری‌ها و کارهای پیشگیرانه در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.