یک متخصص پوست و مو گفت : برای از بين بردن مو خوره بايد روش شانه زدن را اصلاح نمود به اين صورت که برای شانه کردن موها از شانه و يا برس غير فلزی و بطور خيلی ملايم استفاده کرد.

همایون مژدهی آذر متخصص پوست و مو در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به این که در حقیقت مو خوره با اصطلاحی که در عام آن را به عنوان بیماری می‌دانند منافات دارد؛ بیان کرد: در حقیقت موخوره یک آسیب به مو است که توسط خود فرد ایجاد می‌شود.
 
وی افزود: از جمله این آسیب‌ها میتوان از برس زدن بطور خشن به مو‌ها، استفاده از رنگ‌های مو بطور مکرر و آسیب به مو توسط سشوار نام برد و هیچ نوع عامل قارچی یا میکروبی در ایجاد آن نقش ندارد.
 
وی تاکید کرد: برای از بین بردن مو خوره باید روش شانه زدن را اصلاح نمود به این صورت که برای شانه کردن مو‌ها از شانه و یا برس غیر فلزی و بطور خیلی ملایم استفاده کرد.
 
این متخصص پوست و مو یادآور شد: در حقیقت موخوره  آسیبی فیزیکی به مو‌ها است که قیچی کردن انتهای مو‌ها و مصرف شامپوهای نرم کننده و حالت دهنده می‌تواند از ایجاد مو خوره جلوگیری کرده ودر درمان آن موثر باشد.
 
موخوره را با اصلاح نحوه شانه زدن از بین ببرید/ اینفوگرافیک 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: موخوره ، شانه زدن ، شامپو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.