رئیس اداره قرآن آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: نیمی از مدارس استان کرمانشاه نمازخانه مجزا ندارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛حمزه کرمپور گفت: با این وجود نیمی از مدارس سطح استان فاقد مکان مشخص برای اقامه نماز هستند.

رئیس اداره قرآن آموزش و پرورش استان کرمانشاه از وجود بیش از 4 هزار و 400 مدرسه در استان خبر داد و گفت: از این تعداد 2 هزار و 128 مدرسه دارای نمازخانه هستند.

کرمپور با اشاره به فعالیت 573 روحانی در مدارس استان کرمانشاه، بیان کرد: این افراد با معرفی از سوی سازمان تبلیغات و با ثبت نام در سایت (کلید رضوان) از سوی آموزش‌وپرورش دعوت به همکاری می‌شوند.

وی از رتبه برتر آموزش‌ و پرورش استان در بین سایر دستگاهها و ادارات دولتی استان در سه سال گذشته در اقامه نماز خبر داد و افزود: امسال نیز برای چهارمین سال پیاپی آموزش‌ و پرورش رتبه نخست را کسب کرده است.

کرمپور با اشاره به اینکه در بسیاری از مدرسه‌های استان کرمانشاه نماز جماعت با حضور مدیران و مربیان آموزش‌ و پرورش اقامه می‌شود گفت: امسال بیش از 4 هزار متر فرش سجاده‌ای و 19 محراب به نمازخانه‌های مدارس استان کرمانشاه اهدا شده است.

وی با بیان اینکه در برخی مدارس نمازخانه‌ها چند منظوره هستند، بیان کرد: به طور مثال در برخی از مدارس کتابخانه و یا یک کلاس درس برای اقامه نماز در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره قرآن آموزش و پرورش استان کرمانشاه نماز زمینه پرهیز از گناه را در انسان فراهم می‌کند و این تأثیرات در انسان باقی نمی‌ماند مگر زمانی که از کودکی و سن پایین در انسان نهادینه شود.

 
 
انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.