باید معلمان به پیش نیازهای نوشتن توجه کنند و از ابتدا اصول و تکنیک نوشتن را آموزش ندهند.

آموزش نوشتن، پیش نیاز می‌خواهد
خسرو آقایاری نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص کیفیت آموزش داستان‌نویسی بیان کرد: برای اینکه نوجوانان نوشتن را یاد بگیرند، فقط یادگیری تکنیک کافی نیست. مشکلی که در حال حاضر بعضی از مربیان و مدرسان دارند این است که دانش تدریس ندارند و بنابراین طرح درس ندارند. وقتی در کتاب های نظری و آموزشی نگاه می‌کنیم، متوجه فقدان این طرح تدریس می شویم.

وی افزود: همچنین موضوع دیگر این است که باید معلمان به پیش نیاز های نوشتن توجه کنند و از ابتدا اصول و تکنیک نوشتن را آموزش ندهند. در غیر این صورت خلاقیت بچه‌ها شکوفا نمی شود. پیش نیاز بچه ها این است که ابتدا درس ها انگیزشی باشد و معلم تا جایی پیش برود که بتواند ذهن و زبان بچه‌ها را یکی کند و تخیل را در آنان فعال و احساستشان را رقیق کند.  
آقایاری تصریح کرد: پس از این مرحله پیش نیاز که در واقع کمک به شناسایی احساسات و بیان خود است، مربی باید آنها را با تکنیک‌های نوشتن، فرم و ساختار آشنا کند. ولی پیش‌نیازها بسیار مهم است و به آن به خوبی توجه نمی‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: خبر ، خبر شب ، معلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.