خسرو آقایاری نویسنده در گفتگو با خبرنگار
حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص کیفیت آموزش داستاننویسی بیان کرد: برای اینکه نوجوانان نوشتن را یاد بگیرند، فقط یادگیری تکنیک کافی نیست. مشکلی که در حال حاضر بعضی از مربیان و مدرسان دارند این است که دانش تدریس ندارند و بنابراین طرح درس ندارند. وقتی در کتاب های نظری و آموزشی نگاه میکنیم، متوجه فقدان این طرح تدریس می شویم.
وی افزود: همچنین موضوع دیگر این است که باید معلمان به پیش نیاز های نوشتن توجه کنند و از ابتدا اصول و تکنیک نوشتن را آموزش ندهند. در غیر این صورت خلاقیت بچهها شکوفا نمی شود. پیش نیاز بچه ها این است که ابتدا درس ها انگیزشی باشد و معلم تا جایی پیش برود که بتواند ذهن و زبان بچهها را یکی کند و تخیل را در آنان فعال و احساستشان را رقیق کند.
آقایاری تصریح کرد: پس از این مرحله پیش نیاز که در واقع کمک به شناسایی احساسات و بیان خود است، مربی باید آنها را با تکنیکهای نوشتن، فرم و ساختار آشنا کند. ولی پیشنیازها بسیار مهم است و به آن به خوبی توجه نمیشود.
انتهای پیام/