رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: اقدام اخیر آمریکایی‌ها ضد تعهداتشان در برجام است بنابراین این عمل نیازمند اقدام متناسب در پی شرایط جدید را طلب می‌کند.

طرح مقابله با سنای آمریکا به زودی نهایی می‌شود/ اقدام سنا نقض برجام بود
علاالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چرا مجلس با وجود طرح اقدام متناسب و متقابل علیه عهدشکنی آمریکا مجددا در صدد تهیه طرحی در مقابله با اقدام اخیر سنای آمریکا در تحریم علیه ایران است، گفت: آمریکایی‌ها در طراحی طرح کنگره خود بسیار فراتر از مسائل عادی اقدام کردند.
 
وی افزود: در پی این تحریم‌ها تشکلات رسمی ما اعم از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که خط قرمز ماست در ردیف گروه‌های مرتبط با تروریسم قرار گرفته و تحریم شدند و حتی مابقی تحریم‌ها را تجمیع کردند.
 
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه اقدام اخیر سنای آمریکا نیازمند پاسخگویی است، تاکید کرد: به همین دلیل اقدام کنگره آمریکا به یک مصوبه جدید نیاز دارد لذا در این زمینه از روز گذشته مسئولیتی به کمیسیون امنیت واگذار شد تا طرحی در این زمینه تدوین شود.
 
بروجردی با اشاره به طرح مقابله‌ای مجلس نسبت به اقدام سنای آمریکا تصریح کرد: قبلا هم برای طرح مذکور فعالیت شده بود و آمادگی در این زمینه وجود داشت. همچنین کمیسیون امنیت تا ساعاتی دیگر جلسه‌ای در رابطه با نهایی شدن طرح فوق برگزار خواهد کرد تا نظر نهایی اعضای کمیسیون اخذ شده و نهایتا طرح مذکور به صحن علنی مجلس ارائه شود.
 
رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ایا تحریم‌های اخیر سنای امریکا نقض برجام تلقی می‌شود و یا خیر؟ گفت: بخش عمده‌ای از طرح تحریم‌های سنای آمریکا نقض برجام است لذا طبق توافق برجام هر اقدام و گامی در جهت روح برجام، نقض و خلاف است. 
 
وی تصریح کرد: اقدام اخیر آمریکایی‌ها ضد تعهداتشان در برجام است بنابراین این عمل نیازمند اقدام متناسب در پی شرایط جدید را طلب می‌کند.
 
بروجردی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه طرح مجلس در قبال اقدام اخیر سنای آمریکا چه زمانی نهایی می‌شود، گفت: این طرح مراحل نهایی خود را طی می‌کند و ان شالله در زمان مناسب اطلاع رسانی خواهد شد.
 
انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
تاثیری به تصمیمات خبیثانه سنای آمریکا ندارد!!!
Iran (Islamic Republic of)
بیرقی
۰۷:۱۰ ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
الکی مثلا غیرتی شدن اگه راست می گفتن همون اول خون به دل ولایت مداران نمی کردن و روی دست آورد دانشمندان هسته ای که خون پاک آن عزیزان هم‌ در این راه ریخته شد بتن نمی ریختند
آخرین اخبار