معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان گفت: ترویج فرهنگ احترام به خود و دیگران موجب کاهش جرائم غیر عمد در جامعه می‌شود.

رعایت فرهنگ احترام به خود و دیگران جرائم غیر عمد را کاهش می دهدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سعید گلستانی ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه افزود: برخی از افرادی  که از خدمات ستاد دیه بهره‌مند می‌شوند موتوسوارانی هستند که به دلیل سهل‌انگاری و عدم رعایت قانون دچار مشکل شده و وملزم به پرداخت دیه هستند.

وی ادامه داد: این دسته از افراد هنگام استفاده از موتور سیکلت از خدمات بیمه‌ای ارزان و یا کلاه ایمنی استفاده نمیکنند و با این اقدام خود به هنگام بروز حادثه، علاوه بر آسیب رساندن به خود، افراد بسیاری را نیز  دچار مشکل می‌کنند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان  همدان اظهار داشت: افراد آسیب دیده در تصادفات جاده‌ای درون و برون شهری نیزافراد دیگری هستند که از حمایت‌های ما در ستاد دیه بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون  اگرتوانسته‌ایم جاده‌های خود را تا حدی زیادی ایمن سازی کنیم خاطر نشان کرد: مهمترین عوامل  تصادفات عامل انسانی  است چرا که موجب شده  که آمار تلفات و مجروحان در تصادفات بالا برود.

گلستانی تصریح کرد: برای کنترل سرعت و شتاب رانندگان در جاده‌ها مسیرهای برون شهری را مجهز به دوربین‌های مدار بسته کرده و در تلاشیم با همکاری شورای ترافیک جاده‌های پرحادثه درون شهری را نیز به دوربین مجهز کنیم.

وی با بیان اینکه عدم استفاده از سرعت مطمئنه از مهمترین عوامل تصادفات رخ داده در همدان است، بیان کرد: بیشترین تصادف برون شهری همدان مربوط به بزرگراه همدان- ساوه و به دلیل خواب آلودگی افراد رخ می‌دهد در حالیکه افراد می‌توانند با یک استراحت کوتاه، مانع از بروز این اتفاق شوند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان افزود: ما اگر بتوانیم موضوع احترام به خود و دیگران را در جامعه فرهنگ سازی کنیم می‌توانیم با کاهش هزینه‌ها، چندین هزار میلیارد تومان از اعتبارات بین المال را صرفه‌جوئی کنیم.

وی مقام مسئول یاد آور شد:  کارگران ساختمانی و پیمانکاران ساختمانی که در حین انجام کار دچار آسیب می‌شوند نیز از دیگر گروه‌هایی هستند که خدمات ستاد دیه استفاده می‌کننددر حالیکه  این قشر نیز می توانند با استفاده از شرایط بیمه بدون نام در صورت بروز حادثه‌ای، مشکل خود را بر طرف کنند.

گلستانی گفت: این افراد به دلیل سهل انگاری در انجام این کار دچار مشکل شده و در نهایت به دلیل عدم توانائی در پرداخت دیه روانه زندان می‌شوند و با این کار هزینه 10 میلیارد تومانی را روی دست بیت المال می‌گذارند .

وی ادامه داد: افرادی که بدون توجه به بضاعت مالی افراد، ضمانت دیگران را کرده و یا افرادی که بدون اطلاع از مباحث قانونی از چک استفاده می‌کنند نیز بخش دیگری از جامعه هدف ستاد دیه را تشکیل می‌دهند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ابراز کرد: این افراد به دلیل سهل انگاری و یا عدم بررسی صحیح مسئله دچار آسیب شده و روانه زندان می‌شوند در حالیکه می‌توانند با بررسی درست و یا کنار گذاشتن رودربایستی‌ها از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنند .

وی به افرادی که  که به دلیل نداشتن توانان مالی در پرداخت مهریه روانه زندان شده‌انداشاره کرد وافزود: این افراد معمولا کسانی هستند که در نهایت توانایی پرداخت 10 تا 20 سکه را دارند اما در هنگام ازدواج و تعیین مهریه به اینموضوع مهم  توجه نکرده اند.

گلستانی با اشاره به اینکه گروهی دیگر افرادی هستند که به دلیل عدم پرداخت نفقه و بیکاری روانه زندان شده‌اند، افزود: ما قصد داریم امسال با استفاده از ظرفیت خیران، برای افرادی که دارای جرائم غیرعمد و یا بدهی کمتر از 10 میلیون هستند کاری انجام داده و زمینه آزادی آنها را فراهم کنیم.

انتهای پیام/ ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.