رئیس پلیس فتا استان خوزستان از شناسایی فردی که به حساب کاربری گوشی شخص دیگر و ایجاد مزاحمت برای دیگران کرده بود خبر داد.

دسترسی دیگری به حساب کاربری صاحب گوشیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ شاهین حسنوند، رئیس پلیس فتا استان خوزستان با تاکید بر داشتن رمز بر روی گوشی تلفن همراه اظهار داشت: بدلیل نداشتن رمز و در دسترس بودن گوشی فردی در محیط کار باعث شده تا شبکه اجتماعی نصب شده بر روی گوشی وی در اختیار فرد دیگری قرار گیرد و مجرم با سوء استفاده و ارسال مطالب برای دارنده شبکه اجتماعی سبب ایجاد دردسر شود.

وی بیان داشت: شبکه‌های اجتماعی و از طرفی فضای مجازی محیط مناسبی برای ایجاد ارتباطات سالم و بهره‌جویی‌های مثبت از آن است، در این بین افرادی نیز هستند که از امکانات موجود سوء استفاده کرده و اقدام به ایجاد مزاحمت برای دیگران می‌کنند که این خود می‌تواند زمینه ساز بروز جرائم و سلب آسایش و تحمیل ضرر و زیان به کاربران می‌شوند.

حسنوند نصریح کرد: چندی پیش شخصی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و بیان داشت فردی ناشناس حساب کاربری بنده که مربوط به شبکه اجتماعی نصب شده روی گوشی تلفن همراهم است را در اختیار گرفته و باعث ایجاد مزاحمت برای مخاطبینم شده و همچنین از این طریق اقدام به ارسال پیام از طرف بنده برای دوستانم می‌کند.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان بیان داشت: در این مرحله با انجام اقدامات فنی و تخصصی روی پرونده مذکور و بررسی تلفن همراه شاکیه متهم شناسایی و پس از شناسایی عوامل آن طی دستور مقام محترم قضایی به این پلیس احضار شد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: طی بازجویی‌های فنی صورت گرفته از متهم و جمع آوری ادله و مستندات، سرانجام متهم لب به اعتراف گشود و در اعترافات خود بیان داشت، از آنجا که شاکیه در موسسه پژوهشی اینجانب مشغول فعالیت است در فرصتی مناسب تلفن همراه وی را در اختیار گرفته و رمز فعال‌سازی شبکه اجتماعی را به دست آورده و از این طریق توانستم به حساب کاربری‌اش دسترسی پیدا کنم.

شاهین حسنوند اذعان داشت: برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی باید نکات امنیتی آن ها را نیز لحاظ کرد، یکی از مهم ترین این موارد پاک‌کردن رمز فعال سازی ارسال شده از سرور شبکه‌های اجتماعی بر روی گوشی هوشمند است.

وی اظهار کرد: مورد مهم دیگر در اختیار قرار ندادن رمز ارسالی به افراد ناشناس که اقدام به ارسال پیامک‌های دروغین شما را به این کار تشویق می‌کنند، می باشد که به محض ارسال کد برای شماره مورد نظر، شبکه اجتماعی شخص در دسترس فرد مجرم قرار گرفته و وی به تمامی اطلاعات از جمله تصاویر، فیلم‌ها، مخاطبین، لیست دوستان و... دسترسی پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.