نماینده مردم ارومیه در صحن علنی گفت: برخی از وزارتخانه‌های اقتصادی در حل مشکل پدیده شاندیز وارد میدان نمی‌شوند.

آقای وزیر چرا وزارتخانه‌های اقتصادی در حل مشکل شاندیز وارد میدان نمی‌شوند؟
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نادر قاضی‌پور نماینده مردم در تشریح سوال خود از وزیر کشور مبنی بر اینکه چرا استانداری و دادگستری خراسان رضوی و دولت در پرونده پدیده به صورت غیرکارشناسی وارد شده‌اند و در اثر عدم تدبیر کافی و طول دادن رسیدگی این مسائل به سرمایه صدها هزار نفر از مردم کشور لطمه وارد کرد؟ گفت: هزاران نفر در پروژه پدیده شاندیز از کار بیکار شدند.

وی خطاب به وزیر کشور گفت:‌آقای وزیر شما در صحبت‌های خود فرمودید که مشکلات این پروژه تمام شده است اما این مسئله از دیدگاه شما تمام شده و هنوز مشکلات مردم حل نشده است.

نماینده مردم ارومیه تاکید کرد: شما دولتمردان نمایندگان را وارد موضوع پدیده شاندیز کردید و نمایندگانی چون پژمان‌فر و قاضی‌زاده برای حل این مشکل به این پرونده ورود کردند اما دولتی‌ها به جز وزارت کشور نمی‌خواهند مشکل ایجاد شده را حل کنند.

قاضی‌پور همچنین خطاب به وزیر تصریح کرد: آقای وزیر آیا می دانید در پروژه پدیده شاندیز بالای 12 هزار نفر کارگر از کار بیکار شده‌اند؟  

این نماینده مجلس ادامه داد: با تعطیلی پروژه پدیده شاندیز هزاران نفر از کار بیکار شدند و میلیاردها تومان گردش مالی سهامداران در بانک‌ها متوقف شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه با اشاره به نامه و تاکید وزیر کشور به وزیر مسکن درباره حل مشکلات پدیده بیان داشت: با وجود نامه‌نگاری و مراجعات صدباره شما به وزیر مسک جای سوال است که چرا ایشان در این زمینه عمل نمی‌کنند و چرا شما گزارش عدم همکاری برخی از وزرا در حل این موضوع در جلسه هیئت دولت را مطرح نمی‌کنید.

قاضی‌پور با طرح این سوال که آیا وزارتخانه‌هایی چون اقتصاد جهاد کشاورزی و صنعت و معدن در شروع آغاز این پروژه بزرگ خودشان را به خواب زده بودند، ادامه داد: با این حال آیا می‌شود آنکه خودش را به خواب زده بیدار کرد؟ ما متوجه زحمات شبانه روزی حضرتعالی در رابطه با این مشکل هستیم اما معتقدیم وزرای دیگر هم برای حل این معضل باید پا به میدان بگذارند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه سهام داران زیادی در پروژه مذکور با مشکلات عدیده روبرو شده‌اند، گفت: در حال حاضر ده‌ها هزار سهامدار کار اقتصادی‌شان در رابطه با این پروژه به نابودی کشیده شده است.

قاضی‌پور با بیان اینکه مشکلات پدیده شاندیز مشکلات اقتصادی بود، گفت: این در حالی است که برخی مشکلات اقتصادی در کشور به سرعت امنیتی می‌کنند چرا که ما در این پرونده دیدیم دولت مشکل ساده اقتصادی پدیده شاندیز را امنیتی کرد و این پرونده را به شورای امنیت ملی کشاند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد نوروزی
۲۲:۲۷ ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
دیگه مد شده هر چند وقت یک بار رانت و سو استفاده از پول و ثروت مردم از گوشه و کنار کشور میرسد
آخرین اخبار