اردبیل؛

خرید 48 هزار تن گندم از گندمکاران دشت مغان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: برداشت گندم از مزارع دشت مغان آغاز شده و تاکنون 48 هزار تن از محصول گندمکاران منطقه توسط تعاون روستایی استان خریداری شده داست .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عدیل سروی در جلسه کارگروه خرید گندم اردبیل افزود: تمامی مراکز خرید از 18 خرداد ماه آمادگی لازم رابرای خرید محصولات تولیدی گندم در استان دارند و بصورت شبانه روزی اقدام به خرید گندم از کشاورزان می کنند.

وی اضافه کرد: هیچ مشکلی در خرید گندم تاکنون مشاهده نشده و مقرر است بهای گندم خریداری شده هم به موقع به کشاورزان پرداخت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بااشاره به مرغوبیت گندم های تولید شده استان افزود: به خاطر بحث مدیریت کیفیت نان گندم های تولید شده در شمال استان بعنوان خوراک مردم منطقه مورد استفاده قرار می گیرد.

سروی همچنین از برداشت کلزا در مزارع استان خبر داد و گفت:تاکنون 4 هزار و 500 تن محصول کلزا برداشت و پیش بینی شده تولید کلزا به دو و نیم برابر سال گذشته افزایش یابد.

وی گفت: بهای کلزای خریداری شده تا یکشنبه اینده به حساب کشاورزان واریز می شود.

وی با اشاره به نوسازی مکانیزاسیون در استان افزود: سال گذشته برای نوسازی ماشین آلات کشاورزی یک هزار و 150 میلیاردر یال تسهیلات بانکی پرداخت شد و امسال هم 500 میلیار ریال تسهیلات برای آن در نظر گرفته شده است .


انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.