مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل از آمادگی 56 مرکز خرید گندم در استان اردبیل برای خرید محصولات کشاورزان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی نوبخت در جلسه هماهنگی خرید محصولات گندم، جو و کلزای شهرستان گرمی گفت : تعداد 56 مرکز خرید گندم، 16 مرکز برای خرید جو و 14 مرکز برای خرید کلزا در سطح استان پیش بینی شده است.

وی افزود: سطح زیرکشت گندم در استان اردبیل را 250هزار هکتار، جو 110 هزار هکتار و کلزا را 2700 هکتار اعلام کرد و گفت: پیش بینی می شود از این سطح زیر کشت 300 هزار تن گندم، 100 هزار تن جو 4هزار تن کلزا از کشاورزان خریداری شود.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل با اشاره به تولید مطلوب و مناسب محصول گندم در استان اردبیل در سال زراعی گذشته بیان کرد: در سال زراعی گذشته بیش از 520 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان خریداری شده است.

نوبخت با اشاره به قیمت تضمینی خرید گندم در سال زراعی جدید تصریح کرد: قیمت هر کیلوگرم گندم در سال جاری با افت 4درصد مفید و با 2 درصد غیرمفید و در شهرهای شمالی استان با رطوبت 14 درصد1300 تومان تعیین شده است.

وی با بیان اینکه بستر و زمینه این خرید با آماده کردن سیلوها و انبارهای مورد نیاز انجام شده است ظرفیت فراهم شده برای خرید تضمینی محصولات گندم، جو و سایر تولیدات زارعان را بیش از 50 هزار تن اعلام کرد.

ابراهیم امامی فرماندار گرمی هم در این جلسه با بیان اینکه ۳ مرکز خرید برای گندم با ظرفیت ۸ هزار تن در شهرستان گرمی در نظر گرفته شده است افزود: سطح زیرکشت گندم و جو در شهرستان گرمی 60 هزار هکتار است که پیش بینی می شود امسال بیش از 80 هزار تن گندم مازاد برنیاز ازکشاورزان منطقه خریداری شود.

وی بر همکاری همه ادارات در تامین انبار و امکانات خرید آسان محصولات کشاورزان تاکید کرد و گفت: پیش بینی برداشت محصول جو کشاورزان شهرستان گرمی نیز 10 هزار تن و ظرفیت و امکانات انباری در گرمی 3هزار تن است که ضرورت دارد تمهیدات لازم جهت حمل بموقع محصولات خریداری شده در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.