معاون برنامه‌ریزی، ادرای و مالی فرماندار اردبیل گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای مدیریت خرید گندم انجام گرفته است و گندم‌های با کیفیت برای مصرف داخلی در استان خواهد ماند و به استان‌های دیگر انتقال نمی‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین وطن دوست در جلسه کار گروه خرید گندم اظهار کرد:برنامه‌ریزی‌های لازم برای مدیریت خرید گندم انجام گرفته است و گندم‌های با کیفیت برای مصرف داخلی در استان خواهد ماند و به استان‌های دیگر انتقال نمی‌یابد.

وی گفت: ریزش افت گندم در حین برداشت تا ۴ درصد امری طبیعی است ولی این میزان در برخی از مناطق استان به علت پایین بودن استاندارد برداشت برخی از کمباین‌ها به بیش از ۸ درصد می‌رسد که امیدورایم کشاورزان این مشکل را کنترل کنند.

معاون برنامه‌ریزی، ادرای و مالی فرماندار اردبیل تصریح کرد: مباشرانی برای خرید گندم تعیین شده است که باید از حداکثر ظرفیت‌‌آنها برای برنامه‌ریزی، خرید و حمل و نقل گندم و برای جلوگیری از هدر رفت آن استفاده کنیم.

وطن دوست با اشاره به اینکه در استانداردسازی باسکول‌ها باید اقدامات لازم انجام گیرد افزود: تجهیز آزمایشگاه‌ها و نصب دوربین‌های مدار بسته در این زمینه می‌تواند بسیار موثر باشد.

وی ادامه داد: باید ورود و خروج انبارها به صورت جدی کنترل شود تا گندم‌هایی که کیفیت مناسب ندارد با گندم‌های مرغوب مخلوط نشوند و بیماری‌های آنها نیز کنترل شود.

معاون برنامه‌ریزی، ادرای و مالی فرماندار اردبیل تصریح کرد: فعال کردن سامانه بازرسی در زمینه خرید گندم بسیار موثر است و تمامی اقدامات مطابق با دستورالعمل و برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته در حال انجام است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.