رئیس مرکز بهداشت همدان از زیر پوشش قرار گرفتن ۵۲ هزار و ۹۷۲ دانش‌آموز همدانی برای وارنیش فلورایدتراپی دندان خبر داد.

بیش از 52 هزار دانش‌آموز همدانی زیر پوشش طرح فلورایدتراپی دندان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد خیراندیش با اشاره به اتمام اجرای مرحله چهارم طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در قالب فلورایدتراپی در مدارس گفت: اجرای این طرح طبق تفاهم‌نامه وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت و درمان در دستور کار قرار گرفته است در این راستا به مدت 6 سال تمام پایه‌های تحصیلی از فلورایدتراپی دندان بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ها در کودکان یکی از اهداف مهم برنامه‌های ارتقای سلامت به شمار می‌آید بیان کرد: فلورایدتراپی پوسیدگی دندان‌های شیری و دائم افراد را تا 50 درصد کاهش میدهد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با اشاره به ارائه خدمات ویژه دندانپزشکی به کودکان زیر 14 سال گفت: براساس طرح ارتقای سلامت دهان و دندان ارائه خدمات دندانپزشکی به گروه‌های هدف ساکن در مناطق روستایی رایگان است اما در مناطق شهری افراد با استفاده از بیمه‌‌ها تا 30 درصد از هزینه‌ها را پرداخت می‌‌کنند.

وی اظهار داشت: برنامه وارنیش فلورایدتراپی سالانه در دو نوبت در مدارس ابتدایی از پایه اول تا ششم اجرا می‌شود که خرداد ماه امسال اجرای چهارمین مرحله برنامه به اتمام رسید و پرونده دندانپزشکی دانش‌آموزان در نرم‌افزار مرتبط در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ ش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.