مجابی مطرح کرد؛

راه اندازی سامانه صدور مجوزهای زیست محیطی در کشور/ احصا ٨ خدمت ضروری در سازمان محیط زیست

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس شورای اسلامی گفت: ٨ خدمت در سازمان احصا شد که یکی از آن موارد ارایه خدمات ارزیابی زیست محیطی و بهره برداری از آن اقدامات است.

ضرورت راه اندازی سامانه صدور مجوزهای زیست محیطی در کشور/ احصا ٨ خدمت ضروری در سازمان محیط زیستبه گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمد مجابی، معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس شورای اسلامی در مراسم رونمایی و افتتاح سامانه صدور مجوزهای محیط زیستی کشور که امروز(چهارشنبه) برگزار شد، با بیان اینکه شفاف سازی در عملکردهای زیست محیطی همواره مورد توجه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست است، اظهار داشت: با عنایت به آیین نامه توسعه و فناوری اطلاعات مصوب هیئت وزیران و آیین نامه توسعه و فناوری ابلاغ شده، سازمان حفاظت محیط زیست بِه عنوان یکی از ١٤ دستگاه برتر مسئولیت گرفته انتخاب شده است که باید فعالیت‌های خود را در راستای توسعه مدیریت الکترونیکی قرار دهد.

وی به حاکمیتی بودن سازمان حفاظت محیط زیست اشاره و مطرح کرد: باید سامانه‌ای در سازمان طراحی می‌شد که هر آنچه انجام می‌شود از تایید یا عدم تایید درخواست مردم در آن اجرایی و به مرحله عملیاتی شدن می‌رسید.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در همین راستا ٨ خدمت در سازمان احصا شد که یکی از آن موارد ارایه خدمات ارزیابی زیست محیطی طرح‌ها و پروژه‌های تولیدی، خدماتی و استقرار و بهره برداری از آن اقدامات است.

مجابی با اشاره به اینکه با تصویب برنامه ششم توسعه و طرح هوای پاک که هم اکنون در شورای نگهبان در حال بررسی است، سازمان مکلف است مجموعه اقدامات خود را در یک بازه زمانی مشخص انجام دهد، تصریح کرد: تمامی این اقدامات باید در یک سامانه قرار گیرد تا اگر دستگاهی خواست بتواند به راحتی به آن دسترسی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در سامانه طراحی شده تمامی ضوابط موجود مندرج می‌شود تا متقاضیان پیش از در خواست از ممنوعیت‌ها اطلاع داشته باشند، مطرح کرد: این موضوع موجب کاهش گردش بروکراتیک خواهد شد، همچنین مجوز تاسیس و بهره‌برداری آزمایشگاه‌های معتمد و صدور مجوز واردات و صادرات شکار و صید با ارایه خدمات آموزشی به بازدیدکنندگان و سایر خدمات آموزشی مرتبط است.

معاون توسعه مدیریت و حقوقی امور مجلس به اهمیت حذف کاغذ در مناسبات اداری اشاره و مطرح کرد: آمادگی داریم اوراق بهادار را از پروسه اداری حذف و به یک کد در کشور تبدیل کنیم.

مجابی با اشاره به اینکه استان قزوین به عنوان پایلوت برای اجرای این طرح انتخاب شده است، گفت: در تلاش هستیم با اقدامات لازم تا پایان شهریور ماه این سامانه را در حوزه‌هایی با اهمیت 8گانه اجرایی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مسیری را برای شفاف سازی و ارایه خدمت در مسیر دولت الکترونیک تعیین خواهیم کرد، بیان کرد: سامانه‌ای از میزان تخلفات و رعایت مجوزها در حال آماده شدن است تا به طور مثال در صورتی که شکارچی تخلفی انجام داد در آن سامانه ثبت و پیگیری شود.

گفتنی است در پایان این مراسم سامانه صدور مجوزهای محیط زیستی کشور با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست راه اندازی شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار