مدیرعامل شرکت توزیع برق زنجان گفت: زنجان پيشرو در اجرای طرح انقلابی وزارت نيرو ( فهام )است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ در راستای اهداف صنعت برق ایران جهت ایجاد شبکه هوشمند انرژی، بعنوان اولین گام، طرح ملی فراسامانه هوشمند اندازه‌گیری و مدیریت انرژی که به اختصار فهام نامیده می‌شود بعنوان سیستم اندازه‌گیری هوشمند انرژی برای ایران تعریف و این شرکت به عنوان پیشرو در استقرار فناوری فهام توانسته است گام‌های خوبی در این زمینه بردارد.

در فاز نخست این طرح ملی، شش استان (شرکت‌های توزیع نیروی برق استان زنجان، استان البرز، تهران بزرگ، استان بوشهر و شهرستان‌های مشهد و اهواز) بصورت پایلوت انتخاب و برای نصب و راه اندازی فناوری کنتور برق هوشمند در سطح کشور اقدام می‌شود، که در سال گذشته این‌شرکت توانست مجهزترین اتاق سرور فهام که وظیفه پایگاه داده مدیریت مصرف برق غرب کشور را برعهده دارد به بهره برداری رساند و به عنوان طرح نمونه مورد بازدید کارشناسان خارجی از کشورهای چین وعراق قرار گرفت.

مهندس کاظمی مدیرعامل شرکت توزیع برق زنجان با اشاره به  نصب بیش از سه هزارکنتور هوشمند طرح فهام در استان فراهم شدن بستر اصلاح الگوی مصرف،  بسترسازی مناسب برای اجرای کامل قانون هدفمند کردن یارانه‌ها،  امکان اعمال مدیریت بار توسط بهره‌بردار شبکه در شرایط عادی و اضطراری، کاهش دخالت و خطای نیروی انسانی در قرائت و صدور قبض و بهبود وصول مطالبات، کاهش تلفات غیر فنی و مشخص‌سازی و مانیتورینگ تلفات فنی شبکه توزیع،از جمله مهمترین اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.
 
وی افزایش کیفیت خدمات و کاهش زمان قطعی و نظارت بر کیفیت برق، ایجاد بستر برای گسترش استفاده از تولیدات پراکنده و انرژی‌های پاک،امکان پیش فروش برق و راه‌اندازی بازار خرده فروشی برق، بهینه کردن هزینه‌های بهره‌برداری و نگهداری و فراهم آوردن بستر مناسب جهت قرائت مکانیزه کنتورهای آب و گاز را از دیگر اهداف این طرح برشمرد.
کاظمی  خاطرنشان کرد: شبکه‌های هوشمند یک فرصت بی نظیر را به صنعت برق برای ورود به سطح جدیدی از قابلیت اطمینان، دسترسی و بازدهی می‌دهد که به سلامت محیط و اقتصاد ما نیز کمک خواهد کرد.

گفتنی است: امسال طبق پیش بینی‌های بعمل آمده در صورت تسهیل فرآیند تایید وتحویل کنتور هوشمند برق از سوی مجری طرح، تعداد کنتورهای فهام نصب شده دراستان زنجان به هشت هزار دستگاه برسد.
 
 
انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.