مسئول امور مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بی تحرکی مادران بادرار را معضل جدی بهداشتی در جامعه امروز عنوان کرد.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛شیوا کاظمی مسئول امور مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: هیچ مراقبت ویژه و اورژانسی در دوران بارداری نیاز نیست، مگر اینکه مادر از قبل بیماری زمینه‌ای داشته و یا با مشکلات دیگری مواجه باشد و بنا به تشخیص پزشک متخصص زنان و زایمان نیاز به مراقبت داشته باشد.

وی افزود: در مواردی که مادر سالم است و مشکل خاصی ندارد، مراقبت خاصی هم نیاز نیست و مادر باردار به راحتی دوران بارداری خود را بدون مشکل سپری می‌کند.

این مسئول افزود: اولین خطری که مادران باردار را در پی بی‌تحرکی تهدید می‌کند، خطر ابتلا به دیابت است، زیرا در دوران بارداری بدن مادر برای تامین نیاز جنین قند می‌سازد و زمانی که مادر مدام غذا مصرف کرده و حرکت نکند قند زیادی تولید شده که مصرف نمی‌شود و این قند تجمیع شده می‌تواند زمینه ساز ابتلا مادران باردار به دیابت شود.


کاظمی تهدید جدی دیگر در این زمینه را افزایش غلظت بیش از حد خون مادر و لخته شدن آن و افزایش احتمال بروز آمبولی عنوان کرد و افزود: در دوران بارداری به طور طبیعی خون مادر غلظت پیدا می‌‎کند، زیرا باید بتواند با افزایش حجم خون نیاز جنین را تامین کند.

مسئول امور مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: در حال حاضر بی‌تحرکی موجب شده بسیاری مادران باردار درمان ضد انعقادی دریافت کنند و این امر چنانچه نیاز به سزارین اورژانسی پیدا کنند بسیار خطرناک است، زیرا خون بند نمی‌آید.

وی افزود: زنان قدیمی کارهای بسیاری در طول روز انجام می دادند و به طور مثال همان جارو زدن دستی بهترین ورزش برای عضلات و انجام زایمان راحت آنها بود.
 
کاظمی تصریح کرد: در حال حاضر کلاسهای آمادگی زایمان در بیشتر مراکز بهداشتی و درمانی استان بصورت رایگان برگزار می‌شود که از مادران باردار می‌خواهیم در این کلاسها شرکت کنند.
 
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.