کرمان؛

ضرورت آموزش بهره برداران کشاورزی

تحول نظام نوین کشاورزی استان با آموزش بهره برداران و تغییر و تعیین الگوی کشت میسر است.

ضرورت آموزش بهره برداران کشاورزیبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان بنا به اعلام روابط عمومی سازمان جهاد كشاورزی استان كرمان، عباس سعیدی رئیس این سازمان در نشست فرهنگ و مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی که به مناسبت روز جهاد کشاورزی در این سازمان برگزار شد، گفت: نظام نوین کشاورزی نیاز به آموزش بهره برداران و ورود علم به مزارع دارد و با تغییر و تعیین الگوی مناسب اقلیم منطقه و افزایش مدیریت مزارع و باغات می توان به این مهم دست یافت.

وی افزود: افزایش مدیریت و استفاده بهینه از منابع آب، حذف گیاهان با نیاز آبی بالا و مبارزه با کلیه آفات و آفات مهم در سطح بزرگ مانند کرم خراط و خشکیدگی خوشه خرما پایه و اساس تحول نظام نوین کشاورزی می باشد. 

وی اظهار کرد: از ابتدای سالجاری پدیده سرمازدگی، گرمازدگی و وقوع سیلاب ها خسارات زیادی به محصولات کشاورزی وارد کرد.
 
سعیدی با بیان اینکه 21 معین اقتصادی برای توسعه اقتصادی استان معرفی شده، افزود: در برنامه های توسعه اقتصادی، مقوله کشاورزی بایستی مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه اجرای سیستم های نوین آبیاری به بخش زراعت نیز وارد شده، گفت: بیش از 4هزار هکتار آبیاری به شیوه نوار تیپ برای اولین بار در استان اجرا شده و در حال حاضر توسعه سیستم های نوین آبیاری با افزایش 59 درصدی (25هزارو500 هکتار) به 68هزار و500هکتار رسیده است.

سعیدی خاطرنشان کرد: ضریب مکانیزاسیون در باغات و مزارع استان از 9/0 به 28/1 اسب بخار در هکتار افزایش یافته و درجه مكانيزاسيون نیز افزايش 9 درصدی داشته است.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار