پيش بينی می شود در برنامه ششم توسعه کشور 200 هزار تن ماهی در قفس در مازندران توليد شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گلچوب مدير كل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران طرح پرورش ماهی در قفس را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی وكاهش هزينه های توليد وافزايش ارزش افزوده ، مهم ارزيابی کرد و گفت: پيش بينی می شود در برنامه ششم توسعه کشور 200 هزار تن ماهی در قفس در مازندران توليد شود.

وی افزود: با اشاره به رتبه بالای استان در توليد ماهيان گرم آبی ، سرد آبی ، پرورش ماهی در قفس و ماهيان خاوياری گفت : رقابتی كردن اينگونه محصولات ، توسعه بازار مصرف داخلی وخارجی و ايجاد بازارهای جديد در كشورهای هدف ، كمك شايانی به توسعه توليد  واشتغال  اين بخش خواهد کرد و راهبرد استان در این خصوص تولید با كيفيت ،قيمت مناسب و صادرات محور است.

مدير كل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران ايجاد كنسرسيوم منسجم و موثر در حوزه های شيلات را برای پيگيری امور صنفی اين بخش ضروری دانست و گفت : يك تشكل واحد وكارآمد می تواند موجب هم افزايی در ميان تشكل های موجود شود و فعالين اين بخش بايد اهتمام لازم را در اين زمينه برای به نتيجه رسيدن آن داشته باشند.

گلچوب با اشاره به سرانه پايين مصرف ماهی دراستان و كشور در مقايسه با سايركشورها افزود: تلاش همه دستگاههای مرتبط ، رسانه ها و آموزش و پرورش جهت ارتقای فرهنگ آبزی مصرفی بين نسل های جوان جامعه  وافزايش سرانه مصرف می تواند بسیار مهم و تاثیر گذار باشد .

وی با اشاره به بازار مصرف كشورهای حاشيه دريای خزر مانند روسيه ، بر فرآوری ماهيان وصادرات آن توسط شركتهای استان که اخيراً توانسته اند مجوز صادرات به  روسيه را دریافت کنند.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار