مسؤول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان گفت: از بین بیش از 140 دانشگاه در استان اصفهان در حال حاضر 78 دفتر و کانون از بسیج اساتید در استان راه‌اندازی شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد باقری  امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: 31 خرداد ماه را به عنوان سالروز تشکیل بسیج اساتید در پیش رو داریم و این روز به مناسبت گرامیداشت شهید چمران به نام روز بسیج اساتید نام‌گذاری شده است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در رابطه با بسیج اساتید، افزود: یکی از فرهیخته‌ترین قشرهای بسیج، بسیج اساتید است که سابقه این سازمان در سطح کشور به دوران دفاع مقدس باز می‌گردد.

مسؤول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان تصریح کرد: تشکیل مجموعه بسیج اساتید به صورت خودجوش در دانشگاه فردوسی مشهد و در دانشگاه اصفهان آغاز شد و پس از آن به طور رسمی در همه استان‌ها این بسیج تشکیل شد.

وی تأکید کرد: آئین‌نامه‌های مربوطه به بسیج اساتید در سال 78 ابلاغ شد که تا به امروز به عنوان یکی از سازمان‌های قوی بسیج در کل کشور به خصوص در استان اصفهان در حال فعالیت است.

باقری با بیان اینکه بستر راه‌اندازی دفاتر این بسیج در کلیه دانشگاه‌ها با استفاده از آئین‌نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل گرفت، ادامه داد: تحقق رهنمودهای امام راحل(ره) و رهبر انقلاب، کمک به ایجاد زمینه روحیه بسیجی در حوزه‌های علمی و فرهنگی، کمک به ارتقای بصیرت، آگاهی دینی و موارد مشابه از این دست، مشارکت در جشنواره‌های علمی و مقالات از اهداف بسیج اساتید استان اصفهان هستند.

وی بیان کرد: عضویت مجموعه بسیج اساتید بر اساس آئین‌نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی در شورای فرهنگی دانشگاه از دیگر اهداف است که این مهم به خوبی در استان اصفهان پیگیری شده و این عضویت در همه دانشگاه‌های استان فراهم شده است.

مسؤول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان خاطرنشان کرد: افزایش کارآمدی نظام جمهوری اسلامی و ایجاد بستری دستورات امام راحل(ره) و آیت‌الله خامنه‌ای از جمله مقابل با جنگ نرم، توسعه حلقه‌های علمی و پژوهشی، توسعه شبکه‌ای اساتید و فرماندهان جنگ نرم، ایجاد بستر فعالیت‌های علمی خصوصاً در بحث‌هایی مانند اقتصاد مقاومتی و پیوست نگاری از دیگر اهداف سازمان بسیج اساتید استان اصفهان است.

وی با بیان اینکه هم‌چنین مشارکت در برپایی و ارائه سند چشم‌انداز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از اهداف سازمان اساتید است، اضافه کرد: از بین بیش از 140 دانشگاه در استان اصفهان در حال حاضر 78 دفتر و کانون از بسیج اساتید در استان اصفهان راه‌اندازی شده است.

باقری با بیان اینکه از سال گذشته تا کنون 10 دفتر به دفاتر سازمان بسیج اساتید استان اصفهان اضافه شده است، گفت: آمارها در سه ماه اول سال 96 نشان می‌دهند که پیشرفت 75 درصدی در جذب اساتید در سازمان بسیج اساتید داشتیم.

وی افزود: برگزاری بیش از 500 نشست و کارگاه علمی در سطح استان اصفهان در سال گذشته، برگزاری اردوهایی از جمله راهیان نور، تشکیل و توسعه به کار گیری حلقه‌های علمی و معرفتی، از جمله فعالیت‌های سازمان بسیج اساتید استان اصفهان در سال گذشته بوده است.

مسؤول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان گفت: با توجه به نیازی که از اسناد بالادستی و بیانات امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب برآورد شده است، در برخی از حوزه‌ها لازم است تا سازمان بسیج اساتید به موضوعات وارد شده و راهکارهای علمی را به مراجع بالاتر در استان و کشور در خصوص این موضوعات ارائه کنند.

وی ادامه داد: در سطح کلیه دانشگاه‌ها حداقل یک حلقه و حداکثر 10 حلقه صالحین تشکیل شده که هدف اساسی این حلقه‌ها بحث معرفت افزایی و آشنایی با مباحث معرفتی در حوزه‌های علمی و سیاسی است.

باقری اظهار کرد: ارتباط مؤثری در حوزه‌های اقتصاد مقاومتی، دانش‌بنیان و اجرای تحقیقات مورد نیاز صنعت از فعالیت‌های مهم سازمان بسیج اساتید استان اصفهان طی دو سال اخیر است.

مسؤول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان با بیان اینکه جلسات کارگروه تخصصی اقتصاد مقاومتی در استان اصفهان به طور تخصصی در حال برگزاری است، خاطرنشان کرد: در سطح کشور سازمان بسیج اساتید در تمامی استان‌ها قرار است تا سندی را پیرامون اشتغال؛ تولید و اقتصاد مقاومتی به طور جداگانه تنظیم کند.

وی افزود: سازمان بسیج اساتید استان اصفهان سندی که قرار است با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در رابطه با شعار سال تنظیم شود، 70 درصد پیشرفت داشته است.

باقری در ادامه با اشاره به اینکه هدف این است تا برنامه‌های مرتبط با حوزه‌های اشتغال، تولید و اقتصاد مقاومتی نوشته شود، عنوان کرد: این سند بعد از احصا شدن مشکلات به سراغ راهکارهای اجرایی می‌رود، پیش‌بینی می‌شود این است تا این سند ظرف سه ماه آینده در استان اصفهان تشکیل شود.

وی اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب این است که در مسائل فرهنگی و پیوست نگاری ورود پیدا کنیم، این دوره نیز به صورت تخصصی در استان اصفهان برگزار شد که در این جلسات سازمان بسیج اساتید استان اصفهان در اختیار برجسته کشور در این حوزه بود.

مسؤول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان تأکید کرد: برنامه‌ای به طور کارگروهی تحت عنوان کارگروه آسیب‌های اجتماعی نیز در این سازمان راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی در این سازمان بیان کرد: برگزاری کرسی‌های نقد و نظریه‌پردازی یکی از رسالت‌های مهم بسیج اساتید است.

باقری ادامه داد: در سه ماهه اول سال 96 توانستیم سه کرسی مهم برگزار کنیم که این کرسی‌ها مورد استقبال اساتید واقع شد و تصمیم بر این است تا این کرسی‌ها تا پایان سال ادامه یابد و در نظر داریم تا حداقل 5 کرسی دیگر تا پایان سال 96 توسط سازمان بسیج اساتید استان اصفهان برگزار شود.

وی ادامه داد: برگزاری بازدیدهای علمی و صنعتی در سازمان بسیج اساتید از فعالیت‌های خوب این سازمان است که از سال قبل تا کنون به طور جد پیگیری و برگزار می‌شود.

باقری اظهار کرد: ارائه خدمات فرهنگی، ورزشی و اردوهای زیارتی و سیاحتی از دیگر برنامه‌های سازمان بسیج رسانه است و تا پایان هفته آینده تسهیلات خاصی به قشر بسیج اساتید تخصیص داده می‌شود.

وی بیان کرد: تشکیل هیأت مذهبی میثاق صالحین، تشکیل شورای بسیج در دانشگاه‌ها با محوریت بسیج اساتید در استان اصفهان از دیگر برنامه‌های مهم سازمان بسیج اساتید استان اصفهان است.

مسؤول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان خاطرنشان کرد: تشکیل هیأت مذهبی میثاق صالحین، تشکیل شورای بسیج در دانشگاه‌ها با محوریت بسیج اساتید در استان اصفهان از دیگر برنامه‌های بسیج اساتید است.

وی با بیان اینکه آغاز احداث ساختمان بسیج اساتید در دانشگاه‌ اصفهان در حال اقدام است، اضافه کرد: امیدواریم تا روز بسیج این ساختمان در دانشگاه اصفهان افتتاح شود.

باقری با اشاره به برگزاری مراسم ویژه روز بسیج اساتید اصفهان گفت: به مناسبت 31 خرداد برنامه‌ای پیرامون تجلیل از اساتید نخبه و علمی فردا در تالار شریعتی دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: تجدید میثاق با شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، بازدید از خانواده شهدای، دیدار از اساتید پیشکسوت و نخبه عضو سازمان بسیج اساتید، همکاری مستمر با کمیته امداد، برگزاری نشست بین اساتید دانشگاه و حوزه علمیه، از برنامه‌های روز بسیج اساتید است.

مسؤول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان با اشاره به برگزاری 10 حلقه علمی در مراکز دانش‌بنیان و دستگاه‌های اجرایی، اظهار کرد: سازمان بسیج اساتید استان اصفهان مشکلات و معضلات در شرق اصفهان و ارتباط مستمری را با حوزه صنعت داشته است.

وی تأکید کرد: ساختار حلقه علمی با حضور دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری در سازمان بسیج اساتید استان اصفهان تشکیل می‌شود تا کاربردی‌ترین اجرا در پایان‌نامه‌های دانشجویان شکل گیرد.

باقری با بیان اینکه در حال حاضر 10 هزار نفر هیأت علمی در دانشگاه‌های استان اصفهان حضور دارند که از این تعداد 3 هزار و 500 نفر عضو بسیج اساتید هستند، تصریح کرد: در برنامه‌های مختلف بسیج اساتید بستری ایجاد می‌کنیم تا اساتید دانشگاه‌ها مشارکت بیشتری در بسیج رسانه داشته باشند.

وی با اشاره به سه کرسی نقد و نظریه‌پردازی که در سه ماهه اول سال برگزار شد، یادآور شد: این کرسی‌ها به ترتیب در سه دانشگاه آزاد نجف‌آباد، دانشگاه دولتی اصفهان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان در حوزه‌های جغرافیا، مسائل اقتصادی و نظریه‌های با استقبال خوب اساتید برگزار شد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار