مدیرکل زندان های فارس گفت: دستبند و پابند الکترونیک به زودی جایگزین زندانی شدن مجرم می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حشمت الله حیات الغیب مدیرکل زندان های فارس در نشست خبری آخرین وضعیت زندان های فارس گفت: در برنامه ششم توسعه دولت دستبند و پابند الکترونیک پیش بینی شده که جایگزین زندان می شود و در استان های اصفهان و تهران راه اندازی شده است.

حیات الغیب با بیان اینکه ۵۰۳۷ هزار نفر از زندانی ها در آزمون دوره های فنی و حرفه ای شرکت کردند، افزود: 4 هزارو 500 متر مربع فضای آموزشی در زندان ها وجود دارد که تا کنون 5 هزار و 37 نفر نفر از زندانی ها در آزمون دوره های فنی و حرفه ای شرکت کرده اند که باعث افزایش اشتغال شده است.

وی در خصوص وضعیت بهداشت و درمان زندانی ها، ادامه داد: وجود بیمارستان و درمانگاه در زندان باعث مناسب شدن وضعیت زندانی ها شده و تمام خدمات درمانی به زندانیان رایگان است.

حیات الغیب بیان کرد: ۱۳ انجمن حمایت از زندانی ها در فارس وجود دارد که 2 هزارو 642خانواده را زیر پوشش دارد و در جشن گلریزان امسال مبلغ 270 میلیون تومان جمع آوری شد و ۲۷ نفر زندانی در جشن میهمانی آزاد شدند.

حیات الغیب اضافه کرد:در کل استان 720 میلیون تومان چک خیرین پاس شده و در کل 5 و نیم میلیارد تومان جمع آوری شده است.

مدیرکل زندان های فارس با بیان اینکه میانگین سن زندانی ها بین 35 تا 40سال است، تصریح کرد: امسال در مقایسه با پارسال 10 درصد کاهش جمعیت کیفری داشته ایم.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار