رئیس دادگستری شهرستان اردستان گفت: طی یک سال گذشته 9 هزار و 356 پرونده در دادگستری این شهرستان ثبت شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد رضا کبیری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در دادگستری اردستان به مناسبت بزرگداشت هفته قوه قضاییه افزود: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل 8 درصد افزایش داشته است و در همین مدت تعداد 9 هزار و 335 فقره پرونده نیز مختومه شده است.

وی تعداد شورای حل اختلاف در اردستان را چهار شعبه عنوان کرد و گفت: مجموع ورودی های پرونده به شورای حل اختلاف هزار و 679 فقره و خروجی آن هزار و 542 پرونده بوده ضمن این که مجموع ورودی پرونده به دادسرا 4 هزار و 270 فقره و خروجی آن 4 هزار و 195 فقره بوده است.

کبیری بیشترین تعداد پرونده ‌های وارد شده به دادگستری اردستان در سال گذشته را از نظر حقوقی پرونده ‌های مربوط به مطالبه وجه 368 فقره، تامین خواسته (توقیف اموال)255 فقره، دعاوی خانواده 198فقره، مطالبه خسارت 75فقره و خلع ید 37 فقره اعلام کرد.

رئیس دادگستری شهرستان اردستان افزود: در زمینه کیفری توهین با 652 فقره، تصادف 567 فقره، سرقت 516 فقره، مطالبه وجه چک 261 فقره و مواد مخدر 231 فقره به دادگستری اردستان وارد شده است.

کبیری در ادامه با بیان اینکه دادگستری اردستان با کمبود نیرو و قاضی شورا دردادگاه مواجه است افزود: از نظر نیروی اداری تنها 45 درصد چارت سازمانی دادگستری جذب شده و کارکنان دادگستری اردستان اغلب در چند پست مشغول به فعالیت هستند و55 درصد چارت آن خالی است.

وی تصریح کرد: نداشتن دادرس و معاون دادستان، نبود بازداشتگاه ، کمبود فضای اداری و فضای نمازخانه و آسایشگاه سربازان از دیگر چالش های دادگستری اردستان است.

رئیس دادگستری شهرستان اردستان با بیان اینکه تشکیل شورای پیشگیری ازوقوع جرم به ریاست رئیس دادگستری و دبیری دادستان تشکیل شده است خاطرنشان کرد: در این شورا اعضای شورای تامین و اداره های فرهنگی شهرستان عضویت دارند.
کبیری از راه اندازی سامانه ابلاغ الکترونیکی ثنا نیز در دادگستری اردستان خبر داد و افزود: تعداد 2هزار و 876 فقره الکترونیکی در دادگستری و 12 هزار پرونده در شوراها حل اختلاف بایگانی الکترونیکی شده است.

وی میانگین زمان رسیدگی به پرونده ها در شعبه 101 را 40 روز و در شعبه اول حقوقی یک ماهه اعلام و افزود: میانگین رسیدگی تا صدور رای در شعبه 101 ، 91 روز و شعبه اول 96 روز بوده است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.