دو نیروگاه مقیاس کوچک در منطقه تحت پوشش توزیع برق مازندران بهره برداری شد.

بهره برداری از دو نیروگاه مقیاس کوچک در مازندران

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رضا غفاری معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق مازندران گفت: از ابتدای سال جاری دو نیروگاه مقیاس کوچک در محدوده این شرکت به بهره برداری رسیده است.
وی با بیان اینکه اولین نیروگاه در محدوده شهرستان آمل با ظرفیت یک مگاوات در اردیبهشت ماه سال جاری به بهره برداری رسید، افزود:همچنین از نیروگاه دوم در محدوده شهرستان میاندرود با ظرفیت ۱۴۰۰ کیلووات (۴/۱ مگاوات) طی خرداد سال جاری بهره برداری شد.
معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق مازندران گفت: تا پایان سال جاری سه نیروگاه در حال ساخت با ظرفیت تقریبی ۸ مگاوات راه‌اندازی خواهد شد.
غفاری افزود: با بهره برداری از این نیروگاه‌ها به میزان ۴/۲ مگاوات به ظرفیت تامین توان در محدوده مازندران افزوده شده است و این ظرفیت در پیک بار تابستان کمک قابل توجهی به تامین بار این محدوده خواهد کرد.
وی گفت: طی سال‌های اخیر درخواست‌های متعددی جهت نصب نیروگاه در این منطقه ثبت شده و مجوز‌های لازم توسط این شرکت صادر شده است.
معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق مازندران گفت:: گشایش‌های بانکی و همراهی دستگاه‌های اجرایی در صدور مجوز‌های لازم و حمایت از این صنعت، در تکمیل و راه اندازی پروژه‌ها نقش موثری دارد.
وی افزود: فناوری‌های نوین در تولید مولد‌ها طی سال‌های اخیر و به کارگیری آن‌ها در نزدیکی مراکز مصرف، موجب انتقال توان به مصرف کننده با کمترین تلفات می‌شود.
غفاری مزایای این نیروگاه‌ها را شامل افزایش قابلیت اطمینان و کیفیت برق تحویلی مشترکین، کاهش هزینه انتقال توان و کاهش تلفات اعلام کرد و از امکان انعقاد قرارداد فروش برق با مصرف کننده ثالث و تامین انرژی آن توسط مالک نیروگاه دانست.
وی گفت: شرکت توزیع نیروی برق مازندران آماده همکاری و مشاوره به سرمایه گذاران متقاضی در این زمینه است.
انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.