کارشناس سیاست خارجی گفت: اکنون دنیا شاهد است کسانیکه می‌خواستند ایران را محور ناامنی منطقه جلوه دهند، خود عامل بی‌ثباتی در منطقه هستند.

حسین رویوران کارشناس سیاست خارجی و مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اظهار داشت: عربستان به آمریکا وابستگی کامل دارد و به دلیل هم پیمانی‌اش با آمریکا در دشمنی هرچه بیشتر با ایران گام برداشته است. هر چند نباید غافل شد که عربستان خود هم به تنهایی  انگیزه‌  زیادی برای ضربه زدن به ایران دارد .

وی تصریح کرد: عربستان علاوه بر همراهی با آمریکا در راه دشمنی با ایران، انگیزه‌های دیگری را نیز برای خود تعریف کرده، بنابراین از ابتدای انقلاب در این باره سرمایه‌گذاری کرده  به طوری که در جنگ تحمیلی 27 میلیارد دلار  به صدام کمک کرد که بتواند جنگ علیه ایران را بیشتر ادامه دهد.

 عربستان با حمایت از تروریسم در صدد ضربه زدن به ایران است

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به حمایت عربستان از گروه‌های تروریستی تصریح کرد: عربستان در بسیاری از جاها از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند و همیشه در صدد ضربه‌ زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی بر آمده است.

 وی در ادامه بیان داشت: در سفر ترامپ به عربستان نیز به دنبال آن بودند که ایران را به جای رژیم صهیونیستی دشمن درجه یک جهان اسلام جلوه دهند بر همین اساس هم حزب‌الله و هم حماس که مورد حمایت جمهوری اسلامی هستند را به عنوان گروه‌های تروریستی معرفی کردند که  این اقدام با هدف نزدیکی به  صهیونیست ها انجام شده بود.

 سیاست‌های نافرجام سعودی

رویوران با تاکید بر سیاست های نافرجام و غلط سعودی ها  تصریح کرد: در نهایت عربستان در سیاست‌های ضد ایرانی خود به آن چه می خواست نرسید و با اتفاقاتی که در قطر و پس از آن ترکیه رخ داده است، شاهد از هم پاشیدگی اتحاد آمریکایی عربی علیه ایران بودیم و اکنون دنیا شاهد این است که کسانیکه  می خواستندایران را محور ناامنی منطقه جلوه دهند، خود عامل بی ثباتی در منطقه هستند.

این کارشناس سیاست خارجی خاطرنشان کرد: کشورهایی که در نشست عربی آمریکایی ریاض شرکت کرده بودند منافع ملی و منطقه ای خود را همراستا با سیاستهای آل سعود ندیدند لذا این ائتلاف به شکست انجامید و مسلما ائتلافی که حول محور باطل شکل می‌گیرد امکان استقرار ندارد.

 حمایت مالی عربستان از دشمنان مسلم جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام /

برچسب ها: رویوران ، عربستان ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۰۶ تير ۱۳۹۶
خدا هرچه سریعتر نابودشان کند
آخرین اخبار