درخواست جابه جایی اختیاری صندوق بازنشستگی در فارس غیر ممکن شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عبدالکریم نباتی مدیرکل تامین اجتماعی فارس گفت: با پایان یافتن اعتبار قانون برنامه پنجم توسعه اخذ درخواست تغییر اختیاری صندوق بازنشستگی متقاضیان از ابتدای امسال غیرممکن شد.


نباتی افزود: بر اساس قوانین قبلی، افرادی که وجوهی را تحت عنوان حق بیمه به صندوق های بازنشستگی پرداخت می کردند به علت تغییر محل کار و خدمت و یا طبق ضوابط قانونی از جمله تغییر وضع استخدامی، تغییر صندوق بازنشستگی، انتقال، اخراج، استعفا، بازخرید خدمت و اتمام یا فسخ قرارداد می توانستند از شمول صندوق بیمه ای خود خارج و مشترک جدید صندوق تامین اجتماعی و بالعکس شوند.


وی با اشاره به تصویب این قانون در برنامه سوم توسعه، ادامه داد: قانون تغییر صندوق بازنشستگی اولین بار در برنامه سوم توسعه و با تنفیذ آن در برنامه های چهارم و پنجم توسعه تا پایان سال ٩٥ اجرا می شد.


نباتی اظهار داشت: با خاتمه یافتن اعتبار قانون برنامه پنجم توسعه و عدم پیش بینی مقررات مشابه در برنامه ششم توسعه، سازمان تامین اجتماعی با صدور دستورالعملی جدید، اخذ درخواست تغییر اختیاری صندوق بازنشستگی متقاضیان را از ابتدای امسال منتفی کرد.

وی بیان کرد: چنانچه از ابتدای امسال تاکنون، درخواستی در این زمینه از سوی متقاضیان، دستگاه ها و صندوق های ذیربط دریافت شده باشد، بلا اثر است و نقل و انتقال سوابق بیمه ای افراد از سایر صندوق ها به سازمان تامین اجتماعی متوقف خواهد شد.


نباتی گفت: اخذ درخواست مجدد از آن دسته از بیمه شدگان که درخواست تغییر صندوق آنها تا پایان اعتبار قانون برنامه پنجم توسعه ( اسفند ٩٥ ) به شعب این سازمان ارائه شده اما به هر دلیل مانند اتمام مهلت یک ساله و پرداخت نکردن کامل مابه التفاوت منجر به تولید سابقه نشده باشد و همچنین انجام مابقی تشریفات قانونی برای درخواست هایی که مهلت یکساله آنان منقضی نشده بلامانع خواهد بود.


مدیرکل تامین اجتماعی فارس تصریح کرد: تداوم پرداخت بیمه آن دسته از پرسنل غیررسمی دولت که به محض تغییر وضعیت استخدامی از پیمانی به ازمایشی و یا رسمی، درخواست استمرار بیمه پردازی خود را در صندوق تامین اجتماعی به شعب سازمان یا دستگاه محل خدمت بنمایند بلامانع است. زیرا بین پرداخت حق بیمه و شمول مجدد آنان در مقطع تبدیل وضعیت استخدامی فاصله ای ایجاد نمی شود.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار