شیراز و نانجینگ چین خواهرخوانده می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ هاشم مظاهری مدیر کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز گفت: توافق اولیه برای امضاء پیمان خواهرخواندگی بین شیراز و نانجینگ کشور چین انجام شده است.

وی با بیان اینکه پیمان خواهرخواندگی شهر شیراز و نانجینگ چین به زودی به امضاء دو شهردار می‌رسد، اضافه کرد: نانجینگ، از شهر‌های تاریخی و پایتخت باستانی کشور چین محسوب می‌شود، که در مرکز استان جیانگسو و از قطب‌های اقتصادی و مراکز مهم فرهنگ، آموزش، سیاسی و گردشگری چین است.

مدیر کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز تصریح کرد: برخورداری از تاریخ، فرهنگ و پیشینه تمدنی غنی، جایگاه نانجینگ به عنوان سومین شهر دانشگاهی چین، زمینه مناسب برای تعاملات و تبادلات آتی شیراز و این شهر است.

مظاهری‌زاده این خواهر خواندگی را بخشی از برنامه‌های شهرداری برای ارتقاء جایگاه بین المللی شیراز دانست و اضافه کرد: هدف از این کار معرفی بیشتر ظرفیت‌های تاریخی، مذهبی، فرهنگی و علمی شیراز، تقویت برند شهر، جذب گردشگر و زمینه سازی ارتباطات بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی با همتای خود در شهر‌های خارجی است.

وی اظهار کرد: شهردار شیراز در هیئت مدیره ۲ سازمان تاثیرگذار محمع شهرداران آسیایی و شبکه همکاری بین شهری برای محافظت از میراث فرهنگی در آی سی سی اِن (ICCN) عضویت دارد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار