استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه به مطالعات امیدبخشی در خصوص آبهای ژرف دست یافتیم گفت: ۲۵ میلیارد تومان برای مطالعه آبهای ژرف به عنوان پایلوت به استان اختصاص یافته است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، هاشمی در شورای حفاظت از منابع آب استان که با حضور دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد،گفت: با توجه به اهمیت آبهای ژرف از سال ۹۲، طی مذاکره تلفنی با ستاری این موضوع بطور مستمر مورد پیگیری قرار گرفت که منتج به انعقاد تفاهمنامه ۳ جانبه فی مابین معاونت علمی فناوری رئیس جمهور، وزارت نیرو و استانداری سیستان و بلوچستان شد.


وی با اشاره به سفر  نوبخت معاون رئیس جمهور و وزیر نیرو به استان در پی پاره ای مشکلات در بخش آب و برق افزود: با موافقت دکتر نوبخت، ۱۸۰۰ میلیارد تومان برای رفع مشکلات آب و برق استان اختصاص یافت که بجای تولید آب شیرین که هزینه بر و زمان براست توسعه زیرساخت های آب و برق اولویت دارد.


هاشمی با اشاره به اینکه این استان تا قبل از این دولت فاقد سند جامع آب بود اظهار داشت: با توجه به تبخیر سالانه حدود ۳۰۰ میلیون متر مکعب آب در استان و کاهش نزولات آسمانی ، انعقاد تفاهمنامه فی مابین استان و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور ضروری است.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: با توجه به ۳ الی ۴ میلیارد تومان رواناب ناشی از بارندگی های رگباری در استان بر اهمیت ایجاد سد برای جمع آوری روانابها در مناطق مورد نیاز تاکید کرد.

 

 

انتهای پیام/ی

 

اولویت در ساخت زیرساخت های آب و برق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار