14 هزار هکتار از نخلستان‌های سیستان و بلوچستان بیمه شده‌اند.

نخلستانهای سیستان وبلوچستان بیمه شدندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛‌رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون نزدیک به 14 هزار هکتار از نخلستان‌های سطح استان بیمه شده‌اند که تلاش داریم این عدد را به 25 هزار هکتار برسانیم.
 
رضا نجفی در جمع خبرنگاران افزود: موج گرما در سال زراعی جاری بیش از 137 میلیارد و 200 میلیون تومان به نخلستان‌های سطح استان خسارت وارد کرده است.
 
رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در ادامه بیان کرد: در زمینه سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی استان در 3 سال اخیر بیش از 430 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده که بیش از 140 میلیارد تومان آن سرمایه‌گذاری مستقیم بخش خصوصی بوده است.
 
وی گفت: توسعه کشت زعفران، گیاهان دارویی و دانه‌های روغنی به ویژه کلزا در دستور کار جهاد کشاورزی استان است.
 
وی همچنین در خصوص به کار گیری فارغ التحصیلان بخش کشاورزی نیز گفت: امسال مجوز استخدام 157 ناظر فارغ‌التحصیل بخش کشاورزی با 12 ماه سابقه بیمه از طریق آزمون را دریافت کرده‌ایم.
 
نجفی گفت: در کنار همه مشکلات موجود در بخش کشاورزی استان، مهمترین چالش ما کمبود منابع آبی است که البته در 3 سال اخیر با برنامه‌ریزی دقیق و اجرای 2 طرح انتقال آب با لوله به 46 هزار هکتار از مزارع دشت سیستان و طرح آبیاری تحت فشار 100 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان، توفیقات خوبی در زمینه مدیریت منابع آبی داشته‌ایم.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار