رئیس علوم پزشکى تهران با اشاره به کمبود مراکز تخصصى کودکان در کشور گفت: بین تعداد مراجعات و مراکز تخصصى کودکان در کشور تناسب وجود ندارد.

کمبود مراکز درمانی؛ تنگنای درمان تن‌های رنجور کودکانبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ على جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکى تهران در حاشیه مراسم افتتاح مرکز جامع تصویربردارى کودکان و اولین آى سى یو شیرخواران در کشور که صبح امروز در مرکز طبی کودکان برگزار شد، گفت: این مرکز پیش از این تصویر بردارى ام آر آى نداشت و براى تصویربردارى کودکان به بیمارستان امام و سایر مراکز علوم پزشکى تهران ارجاع داده مى شدند.

وى ادامه داد: این بخش تصویربردارى با کمک ٤٠ درصد یک خیر معادل ٦ میلیارد تومان و مشارکت هیات امناى ارزى و علوم پزشکى تهران راه اندازى و تامین هزینه شد.

جعفریان با بیان اینکه آى سى یو شیرخواران تاکنون در کشور وجود نداشت، تصریح کرد: متاسفانه در کشور با کمبود تخت هاى مراقبت ویژه کودکان مواجه هستیم و  بخش افتتاح شده در مرکز طبى  یک مرکز ارجاعى از سراسر کشور براى شیرخوارانى است که از نوزادى عبور کرده اند.

وى افزود: امروز این بخش براى نخستین بار در کشور با ١٢ تخت با ٦٨٠ میلیارد تومان اعتبار صرف شده افتتاح مى شود.

رئیس علوم پزشکى تهران اظهار کرد: بخش هاى سرپایى دیمرى مانند بخش تست تنفسى نیز امروز راه اندازى مى شوند.

جعفریان با بیان اینکه در حال حاضر مرکز طبى ۲ برابر ظرفیت خود مراجعه کننده دارد، گفت: به همین منظور زمینى در منطقه ۱۷ تهران اختصاص داده شده است تا مرکز طبى ۲ در آن ساخته شود.

وی با بیان اینکه بین تعداد مراجعات و مراکز تخصصى کودکان در کشور تناسب وجود ندارد، گفت: با رشد جمعیت و افزایش تعداد مراجعات کودکان مراکز تخصصى کودکان توسعه پیدا نکرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکى تهران تعرفه‌ها را یکى از دلایل کمبود مراکز تخصصى کودکان معرفى کرد و افزود: گردش اقتصادى نامطلوب به دلیل تعرفه کم در حوزه کودکان از دلایل کمبود مراکز تخصصى کودکان است که به همین دلیل بخش خصوصى علاقه اى به سرمایه گذارى ندارد و بخش دولتى از نظر گردش مالى دچار مشکل مى شود.

وی یادآور شد: در مرکز کودکان بیشتر مراجعات مربوط به بخش سرپایى است و این موضوع در تامین نشدن هزینه‌ها تاثیرگذار است، البته با افزایش تعرفه هاى جراحى تا حدى تغییر ایجاد شده است.

 اولین مرکز جامع تصویربرداری کودکان در کشور راه اندازی شد

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار