در مراسمی از ۲۳۵ دانش آموز مدال آور فارس مسابقات ورزشی کشور در شیراز تجلیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد جعفری معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس در آیین تجلیل از دانش آموزان دختر و پسر قهرمان مسابقات ورزشی آموزشگاه‌های سراسر کشور در تابستان سال ۹۵ گفت: در مسابقات ورزشی آموزشگاه‌های سراسر کشور که در تابستان ۹۵ برگزار شد، استان فارس با کسب ۲۳۵ مدال در ۱۱ رشته مختلف ورزشی دوره‌های مختلف تحصیلی دختران و پسران، به مقام دوم کشوری دست یافت.


جعفری افزود: در مسابقات ورزشی کشور که در ۶ استان کشور برگزار شد، از استان فارس ۴۹ تیم ورزشی مرکب از ۵۰۰ ورزشکار، مربی و سرپرست حضور داشتند.


وی با تاکید بر اهمیت ورزش در کاهش آسیب‌های اجتماعی در نوجوانان و جوانان، ادامه داد: با توجه به شرایط حاکم بر زندگی انسان‌ها همچون کاهش تحرک و افزایش عوامل استرس زا، انجام مسابقات ورزشی و فعالیت‌های تربیت بدنی موجب افزایش نشاط و شادابی در بین دانش آموزان خواهد شد و با انجام فعالیت‌های گروهی زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین آن‌ها را فراهم می‌کند.


جعفری با بیان اینکه برگزاری مسابقات ورزشی مطالبه به حق دانش آموزان، مربیان و اولیای دانش آموزان است، بیان کرد: مسابقات ورزشی به عنوان ویترین فعالیت‌های تربیت بدنی در دستیابی معاونت تربیت بدین و سلامت آموزش و پرورش به اهداف خود همچون کشف استعداد‌های دانش آموزان موثر است.


وی اظهار داشت: همزمان با هفته تربیت بدنی و از ابتدای امسال فعالیت‌های ورزشی دانش آموزان فارس در قالب المپیاد‌های ورزشی درون مدرسه‌ای آغاز و در اسفند ماه ۹۵ و فروردین ماه ۹۶ نیز طی دو مرحله مسابقات مرحله استانی با حضور ۹۰۲۰ دانش آموز، سرپرست، مربی و داور برگزار شد.


جعفری بیان کرد: مرحله کشوری مسابقات ورزشی آموزشگاه‌های سراسر کشور نیز امسال از ۱۵ تیرماه تا ۲۵ شهریور ماه در ۱۱ استان برگزار خواهد شد که کاروان ورزشی دانش آموزان دختر و پسر فارس نیز در قالب ۶۶ تیم در این مسابقات حضور می‌یابد.


معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس گفت: بزرگترین رویداد ورزشی کشور با حضور پنج هزار و ۱۰۰ دانش آموز پسر دوره‌های مختلف تحصیلی از سراسر کشور و در ۴ رشته توپی از ۷ مرداد تا ۲۰ مرداد ماه در استان فارس برگزار خواهد شد.


وی افزود: از ۱۵ شهریور ۹۶ و در مدت ۱۰ روز استان فارس میزبان چهل و پنجمین دوره مسابقات قهرمانى فوتبال مدارس آسیا نیز است.


جعفری تصریح کرد: در چهل و پنجمین دوره مسابقات فوتبال دانش‌آموزان زیر ۱۸ سال پسر آسیا، ۸ تیم حضور خواهند داشت که از کشورمان نیز تیم‌های منتخب فارس و تیم دانش‌آموزی ایران شرکت می‌کنند.
انتهای پیام/ر

تجلیل از دانش آموزان مدال آور ورزشی فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار