ممنوعیت واردات برنج از مرداد تا آذر ماه موجب رونق تولید برنج و تقویت کشاورزان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، ولی اله نانواکناری نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبه ممنوعیت واردات برنج از نتایج همکاری و نگرانی مشترک مجلس و دولت بوده که خود تضمین دیگری بر رونق کشاورزی در استان است و بی‌تردید کشاورزی در مازندران از وجوه مختلف اقتصادی، اجتماعی، اشتغال‌زایی و حتی امنیتی درخور توجه و اهمیت ویژه هستند.

وی با بیان اینکه زمین، آفتاب، گیاه و طلب برکت و رزق از درگاه خداوند، بخشی از هویت هر مازندرانی است. افزود: مجلس و دولت، مصمم به تقویت و حمایت از کشاورزی به عنوان محور اصلی توسعه پایدار در استان مازندران هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه لایروبی ۶۵ کیلومتر از نهر‌ها از سردهنه احمدچاله‌پی تا کانال‌های آبرو در منطقه پائین‌دست بابلسر و فریدونکنار در ۴۰ سال اخیر بی‌سابقه بود، گفت: آغاز عملیات ساماندهی و احداث سد حاشیه‌ای و دریچه بتنی سردهنه احمدچاله‌پی با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال محقق شده است.

وی با بیان اینکه تلاش در راستای پرداخت خسارت باغداران خسارت‌دیده استان با مسئولان دولتی از جمله معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه بودجه، به تخصیص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار بلاعوض و پرداخت تسهیلات با در صد سود پائین به کشاورزان و باغداران منجر شد، ادامه داد: حمایت جدی از طرح یکپارچه‌سازی اراضی شالیزاری در حوزه انتخابیه و برای نمونه طرح جاری در روستای عزیزک شهرستان بابلسر که باعث کاهش هزینه تولید و افزایش درآمد سرانه کشاورزی خواهد شد، بخشی از این اقدامات و دغدغه‌مندی است.

نانواکناری ابراز امیدواری کرد با همت کشاورزان، حمایت به موقع و راهبردی مسئولان دولتی مانند ارائه تسهیلات مکانیزاسیون که در حال حاضر توسط دولت در سطح گسترده ارائه می‌شود و ورود جوانان تحصیل‌کرده، متخصص و پر انرژی به بخش کشاورزی زمینه توسعه هرچه بیشتر این خاک زرخیر فراهم شود.


انتهای پیام/ع


حمایت از کشاورزان با ممنوعیت واردات برنج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.