معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: دستگاه‌های اجرایی استان باید زمینه فروش محصولات دانش‌بنیان را فراهم کنند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ رضا رحیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: در حال حاضر نوآوری و فناوری موتور محرکه توسعه کشورها شده و در این بین بسترهای بسیاری در دنیا برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان به وجود آمده، از جمله پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و در حال حاضر نیز در نمونه‌ای جدید، شتابدهنده‌ها به عنوان بستری نوپا و کارآمد برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان به وجود آمده است.

وی افزود: شتابدهنده‌ها با سرعتی که در به ثمر رساندن ایده‌های دانش بنیان دارند نقش کلیدی در توسعه این شرکت‌ها و رونق کار آنها دارند و پروژه‌هایی که عملا یک تا چند سال به طول می‌انجامد با وجود شتابدهنده ظرف چندماه به ثمر می‌نشیند.

رحیمی با بیان اینکه شتابدهنده موضوعی نو و جدید در بازار فناوری جهان به شمار می‌رود، گفت: از عمر شتابدهنده در جهان حدود 10 سال می‌گذرد و خوشبختانه این مراکز به سرعت در کشور ما نیز راه‌اندازی شدند و کرمانشاه توانست جزو اولین استان‌هایی در کشور باشد که صاحب مراکز شتابدهنده شده است.

وی ادامه داد: با فعالیت شتابدهنده‌ها، شرکت‌های صاحب ایده که آنها را با عنوان استارت‌آپ می شناسیم می‌توانند با حمایت‌های مادی و معنوی این مراکز، به سرعت و ظرف چندماه رشد کرده و ایده خود را عمل کنند.

رحیمی به حجم فارغ التحصیلان بسیار استان اشاره کرد و افزود: با توجه به تعداد بسیار فارغ التحصیلان دانشگاهی استان و از طرفی آمار بالای بیکاری استان، انتظار این است که مراکزی مانند شتابدهنده که از دل آنها شرکت‌های دانش بنیان و افراد کارآفرین بیرون می‌آیند بیش از پیش مورد توجه و حمایت قرار گیرند.

 

انتهای پیام/ز

کرمانشاه جزو اولین استان‌های صاحب مراکز شتابدهنده است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.