معاون برنامه‌ریزی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:در 4 سال گذشته دولت تدبیر و امید با جایگزینی نسل جدید اینترنت توانست ظرفیت ارتباطی کشور را به 10 برابر قبل از آن افزایش دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان خلخال، برات قنبری در جلسه بررسی راهکارهای توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات شهرستان خلخال گفت: در 4 سال گذشته با تلاش‌های صورت گرفته در دولت تدبیر و امید و با جایگزینی نسل جدید اینترنت و افزایش سرعت ارتباطات تلفنی ظرفیت ارتباطی کشور به 10 برابر قبل از آن افزایش یافته و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در نظر دارد این ظرفیت فعلی را طی برنامه ششم توسعه کشور به 30 برابر ظرفیت فعلی افزایش دهد.

وی گفت: بهره‌مندی از یک سیستم ارتباطی پرسرعت و قوی از مطالبات به حق مردم کشور بوده که این مطالبه باید از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به نحو شایسته‌ای برآورده و محقق شود.

قنبری راه‌اندازی بیش از یک هزار دستگاه «ای تی ام» در روستاهای کشور را از جمله اهداف دولت در توسعه بانکداری الکترونیکی در روستاها و ایجاد شبکه خرده بانکداری روستایی اعلام کرد و افزود: 25 دستگاه از این تجهیزات بانکداری الکترونیکی در روستاهای استان اردبیل راه اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 5 شهر کشور بیشترین امکانات آی سی تی و ارتباطی ایران را به خود اختصاص داده‌اند افزود: گسترش سیستم‌های ارتباطی نسل نو در شهرهای کوچک را از جمله برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای تمرکز زدایی اعلام شده است.

معاون وزیر ارتباطات توضیح داد: در این راستا سیستم وای‌فای شهری خلخال با هدف توسعه صنعت گردشگری به زودی راه‌اندازی می شود.

قنبری با اشاره به سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به خلخال در مردادماه سال 94 بر اجرای مصوبات این سفر و نصب حداقل 20 آنتن پوشش تلفن همراه در مناطق مختلف این شهرستان برابر با مصوبات سفر وزیر تاکید کرد.

انتهای پیام/ن

 ظرفیت ارتباطی کشور 30 برابر می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.