رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور اعلام کرد: در سه ماهه امسال تولید سیگار نسبت به دوره مشابه پارسال 60 درصد افزایش و میزان واردات 75 درصد کاهش یافت و قاچاق سیگار نیز 48 درصد کم شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، «علی اصغر رمزی» افزود: اکنون 12 واحد تولیدی سیگار در کشور وجود دارد که در سه ماهه نخست امسال 11 میلیارد نخ تولید کردند.


رمزی گفت: در سال 1394 تولید داخلی سیگار 30 میلیارد نخ بود که پارسال با راه اندازی واحدهای جدید و تکمیل ظرفیت های خالی به 45 میلیارد نخ افزایش یافت.

وی واردات سه ماهه سیگار را 700 میلیون نخ اعلام و پیش بینی کرد میزان واردات سیگار امسال 50 درصد نسبت به پارسال کاهش یابد و به 2 میلیارد نخ برسد.

رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور گفت: واردات سیگار در سال 1394 برابر با 16 میلیارد و 400 میلیون نخ بود که با آغاز تولید واحدهای جدید، به چهار میلیارد نخ در سال 1395 کاهش یافت.

رمزی ادامه داد: بر پایه برآوردها میزان قاچاق سیگار در سه ماهه امسال به 2 میلیارد و 150 هزار نخ رسید.

به گفته این مقام وزارت صنعت، پیگیری های این مرکز موجب شد واردات سیگار به تولید داخل با همان برند اصلی تبدیل شود و آمارها بیانگر راه اندازی واحدهای تولیدی و تکمیل ظرفیت های خالی است.

وی میزان مصرف کشور را نزدیک به 55 میلیارد نخ اعلام کرد و گفت: امسال با افزایش تولید پنج میلیارد نخ سیگار میزان تولید داخل آن به 50 میلیارد نخ می رسد و مطابق قانون فاصله خود را با میزان مصرف کشور کاهش می دهیم.

این مسوول یادآوری کرد: پارسال بیش از 82 درصد سیگار مصرفی کشور از محل تولید داخلی فراهم شد.

وی کاهش شدید واردات و قاچاق سیگار را از نتایج افزایش تولیدات داخل کشور اعلام ذکر کرد و گفت: طبق برنامه های امسال مرکز دخانیات، کاهش بیشتر واردات و قاچاق و افزایش تولیدات داخلی در دستور کار قرار دارد که آمارهای ماهیانه بیانگر تحقق برنامه های امسال است.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: واردات ، سیگار ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار