وزارت علوم از پیگیری وضعیت تحصیلی دانشجویان موسسه منحل شده مهندسی بحران‌های طبیعی "شاخص پژوه" خبر داد.

از تحصیلات تکمیلی در برخی موسسات تا حواشی مدرک گرفتن/ تکلیف دانشجویان شاخص پژوه چه خواهد‌شد؟به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ موسسه پژوهشی شاخص پژوه اسفند ماه سال 95 با حکم وزیر علوم منحل شد و این مساله در حالی اتفاق افتاد که گفته می‌شد بیش از 400 دانشجو در این مرکز برای تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند.

حالا امروز تعدادی از دانشجویان و مسئولان موسسه منحل شده شاخص پژوه برای پیگیری مطالبات خود به وزارت علوم مراجعه کردند تا به موضوع بلاتکلیفی خود بعد از انحلال این موسسه اعتراض کنند.

دانشجویان حاضر در این تجمع اظهار می‌کردند که با توجه به پژوهش محور بودن رشته خود حتی به مرحله دفاع رسیدند اما با تصمیم انحلال این پژوهشگاه شرایط آنها مشخص نیست و همین مسئله موجب شده هزینه و وقت آنها برای تحصیل در این پژوهشگاه اتلاف شود.

پیگیری های وزارت علوم برای دانشجویان شاخص پژوه

به دنبال پیگیری های خبرنگار باشگاه خبرنگاران یک منبع آگاه در وزارت علوم عنوان کرد: دانشجویان این موسسه 2 دسته می شوند، افرادی که به طور قانونی در این پژوهشگاه پذیرفته شدند شرایط آنها برای ادامه تحصیل مشکلی ندارد و به دانشگاه‌های دیگر منتقل می‌شوند. همچنین برای دانشجویانی که رشته آنها در سایر دانشگاههای کشور وجود ندارد مواردی مشابه آن در نظر گرفته می‌شود تا به ادامه تحصیل در مقطع دکترا مشغول شوند و وزارت علوم پیگیر وضعیت این دانشجویان است.

این منبع آگاه در وزارت علوم اظهار کرد: برا ی گروهی که شرایط پذیرش آنها قانونی نبوده بررسی‌های لازم انجام می‌َشود و نتایج آن به زودی ارائه خواهد شد و تعیین و تکلیف آنها به هیچ وجه مغفو‌ل واقع نشده است.

بعد از ظهر امروز هم روابط عمومی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: با عنایت به انقضای مهلت اعلام شده قبلی مبنی بر تحویل مدارک ثبت نام شدگان در پژوهشگاه ( منحله ) شاخص پژوه و با توجه به اینکه تعدادی از افراد نسبت به لزوم تحویل مدارک اظهار بی اطلاعی کرده و یا فرصت تحویل را نیافته اند.

بدینوسیله به اطلاع عموم ذی نفعان که تا کنون موفق به تحویل مدارک نشده اند می رساند که تا پایان تیر ماه فرصت دارند مدارک خواسته شده را (مبتنی بر اطلاعیه قبلی منتشر شده به تاریخ ۰۴/‏۰۲/‏۹۶ در سایت معاونت آموزشی) به دبیرخانه مرکزی (بخش آموزش) وزارت علوم تحویل دهند و یا با پست پیشتاز ارسال کنند و پس از انقضای این مدت مستندات تحویل شده بررسی و تعیین تکلیف خواهد شد.بدیهی است این مهلت قابل تکرار نخواهد بود.

گفتنی است؛ آهون منش رییس موسسات غیر دولتی چندی پیش به دنبال انحلال این موسسه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفته بود کمیسیون تخلفات وزارت علوم با بررسی‌های لازم در نهایت رای به انحلال موسسه شاخص‌پژوه به خاطر تخطی از مقررات و قوانین این وزارت‌خانه داده است.

 

توضیحات رئیس دانشگاههای غیرانتفاعی در خصوص لغو مجوز «پژوهشگاه شاخص پژوه»

اطلاعیه وزارت علوم در خصوص پژوهشگاه (منحله) شاخص پژوه

بلاتکلیفی انحلال موسسه شاخص پژوه؛ از موافقت با لغو تا انکار آقای وزیر!

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دانشجوی شاخص پژوه
۲۱:۳۵ ۲۶ مهر ۱۳۹۶
بعد از گذشت 8ماه از انحلال پژوهشگاه شاخص پژوه هنوز دانشجوها در دانشگاههای متناظر جایابی نشدند.
4-5 سال عمر جوونییمون رو تو بلاتکلیفی پژوهشگاه هدر دادیم
تو رو بخدا پیگیر تکلیف ما باشید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۲۸ ۰۶ شهريور ۱۳۹۶
کی باید به حرف دل ما گوش بده این همه هزینه کردیم چی میشه
آخرین اخبار