معاون اول رئیس جمهور گفت: استان مركزی استانی است كه در كنار مسائل و مشكلاتی كه دارد، آماده توسعه، ترقی و پیشرفت است.

استان مركزی استانی آماده توسعه و پیشرفت استبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، اسحاق جهانگیری عصر امروز (چهارشنبه) در جلسه دیدار مجمع نمایندگان استان مركزی با بیان اینكه استان مركزی از جهات مختلف برای كشور دارای اهمیت است، افزود: استان مركزی استانی فرهنگی و تاریخی و خاستگاه بسیاری از شخصیت های برجسته دینی و سیاسی كشور است كه همواره بر تارك ایران درخشیده است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینكه زادگاه امام خمینی (ره) استان مركزی است، خاطرنشان كرد: امام خمینی(ره) افتخار مردم ایران و مردم استان مركزی هستند و این استان با جایگاه والای فرهنگی كه دارد باید جزء استان های نخست و پیشتاز كشور در همه زمینه ها باشد.

معاون اول رئیس جمهور با تأكید بر اینكه باید توسعه استان مركزی توسعه ای متوازن و هماهنگ باشد، تصریح كرد: واحدهای بزرگ صنعتی باید به مسئولیت اجتماعی خود عمل كنند و اینگونه نباشد كه مردم و ساكنین اطراف واحدهای بزرگ صنعتی احساس كنند كه قرار است فقط عوارض و آلایندگی های صنعتی نصیب آنها شود.

وی با اشاره به مصوبه اخیر شورای اقتصاد مبنی بر لزوم پذیرش مسئولیت اجتماعی و فرهنگی از سوی شركت ملی نفت ایران در غرب كارون، گفت: در این مصوبه تأكید شده است كه شركت ملی نفت باید سه درصد از سرمایه گذاری خود در غرب كارون را برای پاسخگویی به مطالبات اجتماعی و فرهنگی مردم و مسائل زیست محیطی این منطقه هزینه كند و در چارچوب همین مصوبه سایر شركت ها و واحدهای بزرگ صنعتی باید به مسئولیت اجتماعی و فرهنگی عمل كنند و رعایت الزامات زیست محیطی را بنمایند.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه با اشاره به برنامه ریزی و تلاش های دولت در سال گذشته در جهت حل مشكلات واحدهای تولیدی كوچك و متوسط افزود: سال گذشته در كنار رسیدگی به واحد های كوچك و متوسط برای حل مشكلات واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ نیز كارگروهی ملی در وزارت صنعت، معدن و تجارت تشكیل شد تا به مشكلات اینگونه واحدها نیز رسیدگی شود.

جهانگیری با تأكید بر اینكه باید برای حل موانع و مسائل پیش روی واحدهای بزرگ صنعتی نیز چاره اندیشی كنیم، از معاون نظارت و هماهنگی خود خواست كارگروهی متشكل از بخش های مربوطه برای استان مركزی تشكیل دهد تا چالش های اصلی صنایع بزرگ استان مركزی و سایر موانع اعلام شده از سوی نمایندگان مردم این استان را مورد بررسی قرار دهند و برای حل این چالش ها چاره اندیشی كنند.

در این جلسه استاندار مركزی نیز گزارشی از وضعیت استان در بخش های مختلف ارایه كرد و گفت: تا كنون 52 جلسه اقتصاد مقاومتی در استان تشكیل شده كه 43 جلسه مربوط به سال 95 بوده است.

وی با اشاره به آثار و نتایج برآمده از برنامه ریزی ها و تلاش های صورت گرفته در استان مركزی گفت: كاهش نرخ بیكاری، كسب رتبه چهارم در میزان سرمایه گذاری صنعتی، افزایش درآمدهای مالیاتی، مثبت شدن تراز تجاری و تصویب 11 طرح سرمایه گذاری در استان از جمله دستاوردها و موفقیت های حاصل شده است.

در این نشست همچنین نمایندگان مردم استان مركزی در مجلس شورای اسلامی از وجود تعامل و همدلی میان استاندار و مدیران اجرایی استان با نمایندگان خبر دادند و ضمن قدردانی از عملكرد دولت یازدهم آمادگی خود را برای حمایت همه جانبه و همراهی با دولت دوازدهم در جهت خدمت به مردم اعلام كردند.

نمایندگان مردم استان مركزی در مجلس شورای اسلامی همچنین هر كدام در سخنانی به بیان دغدغه ها و چالش های حوزه های انتخابیه خود پرداختند و مهمترین مشكلات و كاستی های استان را تشریح كردند.

انتهای پیام/

استان مركزی خاستگاه بسیاری از شخصیت های برجسته دینی و سیاسی كشور است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار