وزیر خارجه آلمان نسبت به نتیجه ملاقات دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین در حاشیه نشست سران گروه 20 ابراز امیدواری کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، زیگمار گابریل – وزیر خارجه آلمان – معتقد است نخستین دیدار روسای جمهور روسیه و آمریکا در حاشیه نشست سران گروه 20 ، فرصت‌های تازه‌ای را برای همکاری آینده دو کشور به ارمغان خواهد آورد.

وی در مصاحبه‌ای که روز پنجشنبه منتشر شد، گفت: "ما برای کاهش تنش‌ها و خلع سلاح به شروع تازه‌ای نیازمندیم."

هنگامی که نظر وی درباره موضوعاتی که در دیدار دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – و همتای روسی او، ولادیمیر پوتین، مطرح خواهد شد پرسیده شد، گابریل پاسخ داد: "توافق‌های مربوط به همکاری‌های آینده دو کشور در مسائلی مانند سوریه، رسیدن به راه حلی برای درگیری‌های اوکراین و مذاکره به منظور کاهش تنش و خلع سلاح."

قرار است روسای جمهور آمریکا و روسیه روز جمعه با یکدیگر دیدار کنند. مقامات دو کشور در موضوعاتی مانند چگونگی پایان دادن به جنگ داخلی سوریه و نیز درگیری‌ها در شرق اوکراین با یکدیگر اختلاف نظر دارند.

در اواخر ماه ژوئن، رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند قانون‌گذاران آمریکایی از دولت ترامپ درخواست کرده اند تا به صورت یک‌جانبه از پیمان منع استفاده از موشک‌های هسته‌ای میان‌برد که در سال 1987 بین آمریکا و شوروی سابق به امضا رسیده بود، خارج شود. این پیمان توسعه، آزمایش و یا استفاده از موشک‌های بالستیک یا کروز با برد بین 482 تا 5500 کیلومتر را ممنوع می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار